Feisbuke ėmė plisti Darbo partijos kandidato į Seimą Raseiniuose Dariaus Ulicko palaikymo dainelė, garbingai įvardyta rinkiminiu himnu.
„Mūsų viltis Dariaus rankose gyva. Viską darys, kad klestėtų Lietuva. Tik kartu mes galim viską, jeigu tikim viens kitu. Tau sakau, mes laimėsim iš tiesų. Tu ateik ir balsuok. Prašau už silkę tik tai neparsiduok“, – skambant muzikai iš „Modern talking“ dainos „You're my heart you're my soul“ dainuoja ir šoka ne tik atlikėja, pusamžių persirengėlių grupė, bet ir pats politikas.
Nors šis muzikinis sumanymas greičiausiai turėjo paraginti balsuoti už minimą kandidatą, panašu, buvo sukeltas priešingas efektas. Komentatoriai ne tik leipsta juokais, bet ir vadina šį išsišokimą pasityčiojimu iš žmonių.
Vadina parodija ir aiškina neplanavęs platinti viešai
Tuo metu pats vaizdo įraše reklamuojamas politikas DELFI sakė, kad jis buvo darytas sąskrydžio metu ir pats šią dainą aiškino vertinantis kaip parodiją.
„Tai himnas kabutėse, – juoko neslėpė jis, – jei klausėte tos dainos, tai ją galima pavadinti parodija“.
Anot D. Ulicko, jis nėra toks kūrybingas, tad ir muzikinio pasirodymo idėją, žodžius sugalvojo ne pats, o bendražygiai.
„Tai buvo skyriaus narių idėja – sukurti linksmą, užvedančią dainelę, kurią būtų galima įvardyti kaip parodiją. Ji nuskambėjo mūsų sąskrydyje, uždarame renginyje, ir nebus naudojama jokiais komerciniais tikslais. Žodžių autorius jokio atlygio negavo ir negaus. Ir viešai ji nebus platinama“, – sakė politikas.
Patikslinus, kad vaizdo įrašas jau prieinamas viešai ir jį peržiūrėjo bene 50 tūkst. žmonių, D. Ulickas iš pradžių aiškino manantis, kad juo pasidalijo privatus asmuo uždaram draugų ratui, tačiau informavus, kad paskyra vieša, nusistebėjo, kaip vaizdo įrašas taip greitai išplito.
Kol kas veiksmų imtis nežada
„Kad Darbo partija dalintųsi – aš nemanau <...>. Iki vakar vakaro tų peržiūrų buvo gal keliasdešimt, o šiandien kažkoks bumbtelėjimas įvyko. Kas inicijavo tą, tikrai bijau pasakyti. Manau, gal iš populiarių asmenų kas pasidalino“, – svarstė politikas.
Jis pripažino, kad greičiausiai nebuvo kalbėtasi su muzikos autoriais dėl jos panaudojimo, tačiau, nepaisant to, išimti vaizdo įrašo neketina.
„Tai linksma dainelė su jumoristiniais elementais. Išimti – pripažinti, kad kažkas buvo padaryta negerai. Kiek esu susipažinęs su teisiniu reglamentavimu, parodijoms nereikia gauti sutikimo. Jei autorius pareikš pretenzijas ir manys, kad gaunama kokia nauda, tai reikės su juo tartis“, – sakė D. Ulickas.
Paaiškino, ką stebime
Savo ruožtu komunikacijos specialistas ir „Nova Media“ vyresnysis partneris Arijus Katauskas į šį reiškinį DELFI aiškino galintis žiūrėti iš skirtingų pozicijų.
„Pirma, tai, kad tuo domisi žiniasklaida, feisbukas ūžia, rodo, kad apie kandidatą buvo sužinota. Juokiamasi ar nesijuokiama, bet vadovaujantis taisykle, kuria mažai tikiu, kad bet kokia reklama yra reklama, galėtume pasakyti – šį kandidatą, kurio vardo iki šiol aš nežinojau, jau žinau“, – pastebėjo A. Katauskas.
Jis priminė, kad Raseiniai pakankamai dažnai sužibėdavo įdomiais reklaminiais sprendimais. Pavyzdžiui, tvarkietis Remigijus Ačas fotografavosi su arkliais ir žadėjo, kad jei taps Raseinių meru, ars už tris – toks stendas mieste stovėjo praėjusių metų vasarį, prieš savivaldos rinkimus.
Tačiau A. Katauskas sakė nemanantis, kad tai – apgalvota politinė reklama. Greičiau jau – mėgėjų saviveiklininkų triukas, kuris taip išgarsėjo ir jiems visai neplanuotai.
Vadino siaubingu baisios kokybės dalyku
Tiesa, kalbėdamas apie vaizdo įrašo turinio kokybę žodžių į vatą jis nevyniojo ir pavadino ją tiesiog baisia.
„Tas daiktas, kurį mes ten matome, yra siaubingas. Tai yra pavyzdys, kaip polinės komunikacijos darinys tapo visos Lietuvos „kultūriniu paveldu“. Feisbukas jau seniai suteikė galimybę kiekvienam kaimo kvailiui apsikvailinti prieš visą Lietuvą“, – įrašą įvertino jis.
Kartu A. Katauskas sakė netikintis, kad pačiam kandidatui toks staigus, tačiau vienetinis išpopuliarėjimo atvejis atneš apčiuopiamos naudos.
„Esu įsitikinęs, kad jau rytoj mes jo nebeatsiminsime, nors gal dar iš to šiek tiek feisbuke pasijuoksime. Tačiau kad tai išprovokuotų didelį domėjimąsi kandidatu ir leistų jam perduoti žinutes, kurios potencialiai patraukti jo rinkėjus – tikrai ne. Mano nuomone, tai niekinis dalykas“, – aiškino komunikacijos specialistas.