Pirmą kartą taip nutiko per didžiąją liūtį – birželio 17 d. Kaip teigia į AlytusPlius.lt redakciją besikreipę gyventojai, tuomet nedelsiant buvo kreiptasi į daugiabučio namo savininkų bendriją Vingio g. 23 administruojančią įmonę „Mano būstas“ ir iškviesta avarinė tarnyba.
„Gaila, bet atvykus avarinės tarnybos darbuotojams, pastarieji pagelbėti negalėjo, nes neturėjo reikiamų įrankių. Pažeistas vamzdis buvo sutvirtintas „tam kartui“. Po šio įvykio, prasidėjus darbo savaitei, nei pirmadienį, nei kitą dieną, niekas daugiau nebeatvyko remontuoti vamzdyno“, – pasakojo žmonės.
Vakar, liepos 2 d., situacija vėl pasikartojo. Pasak gyventojų, lietaus kanalizacijos vamzdis toje pačioje vietoje, kaip ir pirmą kartą, išsimovė ir užliejo visus penkis namo aukštus, vanduo prasiskverbė į kai kuriuos butus. Užlieta ką tik naujai name išvedžiota elektros instaliacija, kurios atnaujinimo darbai namo gyventojams kainavo daugiau nei 10 tūkst. eurų.
„Vėl buvo kreiptasi į „Mano būstas“ avarinę tarnybą. Į pagalbos šauksmą atsakyta tuo, kad savaitgalis – nedirbame, tačiau, neilgai trukus, atvyko UAB „Mano būstas“ budintis meistras ir, laikinai sutvirtinęs vamzdį, patikino, kad prasidėjus darbo savaitei, jo kolegos atvyks ir sutvarkys defektą. Tikimės, kad taip ir bus“, - kalbėjo alytiškiai.
Jie teigia apgailestaujantys, kad sulaukia tokio namą prižiūrinčios įmonės „Mano būstas“ abejingumo.
„Juo labiau, kad kiekvieną mėnesį UAB „Mano būstas“ sąskaitoje už suteiktas paslaugas randame eilutę su tam tikra suma už daugiabučio namo techninę priežiūrą, namo administravimą. Kyla klausimas, kaip yra atliekama namo techninė priežiūra, jeigu tik prapliupus didesniam lietui, namo laiptinės ir kai kurie butai yra užliejami“, – retorinį klausimą kelia gyventojai.
Jie tai pat bijo, kad gali atsitikti didelė nelaimė, mat kaskart yra užliejama elektros instaliacija, o vanduo ir elektros srovė – du nesuderinami dalykai. Žmonės teiraujasi: kas atsakytų atsitikus nelaimei?
„O iki jos, kaip matoma nuotraukose, vienas žingsnis. Taip pat, kas atlygins gyventojų patirtą žalą, kada yra aplieti jų butai ir bendro naudojimo patalpos? Draudimo bendrovės nenori atlyginti antrą kartą, esant tam pačiam žalos šaltiniui, patirtų nuostolių“, – apie situciją pasakojo namo gyventojai.
AlytusPlius.lt komentaro dėl susidariusios situacijos kreipėsi ir į įmonę „Mano būstas“. Kaip teigė įmonės Komunikacijos grupės vadovas Paulius Ugianskis, Jau ne vienus metus Lietuvą vis dažniau skalauja itin smarkios liūtys, o senų namų inžinerinės sistemos, akivaizdu, nebepajėgia susidoroti su tokiu kritulių kiekiu. Ne išimtis ir šis atvejis, kuomet po smarkios liūties lietvamzdžiai neatlaikė didelių kritulių apkrovos.
„Ko gero, vienintelis sprendimas, kuris padėtų ateityje išvengti panašių problemų, – atlikti kompleksinę daugiabučio namo renovaciją, kartu įrengiant ir atitinkamas inžinerines sistemas. Tačiau šio namo gyventojai jau ne pirmą kartą balsų dauguma atsisakė modernizuoti savo namą. Žinoma, nepaisant to, mūsų specialistai jau ėmėsi veiksmų, kad būtų suremontuotos kritulių kiekio neatlaikiusios inžinerinės sistemos“, – komentavo P. Ugianskis.
Daugiau skaitykite portale: alytusplius.lt