Konkurso dalyvių turėjo pasiūlyti sprendimus, kurie padėtų internete atpažinti žalingą video ir foto formatų turinį, naudojamą dezinformacijos sklaidai. Į finalą patekusios komandos varžysis gruodį savo darbų prototipus pristatydamos komisijai ir žiūrovams specialiame renginyje Rygoje.
Iki šiol iniciatyva jau buvo pristatyta Briuselyje Europos Sąjungos šalių diplomatams, EK komisarų kabinetų atstovams bei NATO atstovams. Jungtinėse Amerikos Valstijose iniciatyva pristatyta Atlanto Tarybos (Atlantic Council) renginyje „Stratcom week 2018“.
„Dezinformacija – akivaizdi ir kasdien patiriama grėsmė demokratijai, deja, pasiekianti mus per reikšmingiausius skaitmeninio amžiaus išradimus. Tokių organizacijų kaip NATO dėmesys „Demaskuok.lt“ sukurtiems sprendimams skatina judėti pirmyn ir ateityje neapsiriboti vien tik Lietuva. Turime ambiciją toliau vystyti projektą globaliu mastu. Norime ir galime augti“, – kalbėjo iniciatyvos „Demaskuok.lt“ vadovas Viktoras Daukšas.
„Demaskuok.lt“ – tai nacionalinė iniciatyva, suvienijusi konkuruojančias žiniasklaidos priemones, visuomenę ir valstybę kovai su dezinformacija. Pasitelkusi elfus ir unikaliais algoritmais paremtus įrankius, žiniasklaida gali realiu laiku ir efektyviai reaguoti į pasirodžiusi dezinformaciją bei ją demaskuoti. Kasdien platforma išanalizuoja 20 000 straipsnių trimis kalbomis per dvi minutes nuo jų publikavimo. Rezultatas – per dieną sutaupomos net 3-4 val. žurnalisto darbo.
„Demaskuok.lt“ sprendimai gali būti panaudoti ir Lietuvos, ir tarptautinėse institucijose, automatizuojant žiniasklaidos stebėseną, užčiuopiant melagingus naratyvus bei įvertinant dezinformacijos sklaidos mastą, pavyzdžiui artėjančių Europos Parlamento ir nacionalinių rinkimų kontekste.
„Demaskuok.lt“ vadovaujasi nepriklausomumo, skaidrumo ir efektyvumo principais ir yra unikali tokio pobūdžio iniciatyva ne tik Lietuvoje, bet turbūt ir pasaulyje.
„Demaskuok.lt“ iniciatyva pirmą kartą Lietuvoje oficialiai pristatyta rugsėjo 13 d. Kovai su dezinformacija viešojoje erdvėje šiuo metu jungiasi pagrindinės Lietuvos žiniasklaidos priemonės (kurių bendra auditorija sudaro daugiau kaip 90 proc. Lietuvos gyventojų): LRT, DELFI, LNK, „Žinių radijas“, „Lrytas.lt“, „Laisvės TV“, „Lietuvos žinios“ ir „Kas vyksta Kaune“, taip pat visuomenės atstovai.