„Šiuo metu mes laukiame, kol bus pargabenta medžiaga iš „Kuršio“ laivo, kuriame vyko nuleidimas ir dar kartą tyrimas matomo orlaivio. Tada, kai gausime tą medžiagą, išanalizuosime, tada bus priiminėjami tolimesni sprendimai“, – ketvirtadienį Žinių radijui sakė ministras.
Nauja informacija, J.Oleko teigimu, gali lemti ir tai, ar operacija toliau bus tęsiama.
„Profesionalai, ne politikai turi pasakyti, kad reikia nutraukti ar reikia tęsti. (...) Šiuo atveju, mano turimomis žiniomis, turbūt atsakymo galima laukti po papildomos medžiagos įvertinimo, kurią jie bus surinkę galbūt dviejų valandų bėgyje“, – sakė jis.
Paklaustas, ar ruošiasi prisiimti atsakomybę už gelbėjimo operaciją, J.Olekas teigė, kad „kai sudėsime visus taškus, įsivertinsime, pasakysiu savo sprendimą“.
„Šiuo metu mes laukiame, kol bus pargabenta medžiaga iš Kuršio laivo, kuriame vyko nuleidimas ir dar kartą tyrimas matomo orlaivio ir tada, kai gausime tą medžiagą, išanalizuosime, tada bus priiminėjami tolimesni sprendimai.“
Dingusio piloto dukra: nenustebsiu, jei šiandien paieška bus nutraukta
Baltijos jūroje dingusių pilotų Adolfo Mačiulio ir Alvydo Selmistraičio artimieji sulaukė kvietimo atvykti į Jūrų gelbėjimo ir koordinavimo centrą, kad su specialistais galėtų peržiūrėti papildomą vaizdo medžiagą, kurią pavyko nufilmuoti povandeniniu robotu.
„Dabar laukiame skambučio, kada ta medžiaga bus pargabenta, o tada vyksime jos žiūrėti. Kol kas daugiau nieko nežinome“, – ketvirtadienio rytą teigė A. Mačiulio dukra Brigita Mačiulytė.
Ji beveik neabejojo, kad šiandien (ketvirtadienį – DELFI) dingusių pilotų paieška Baltijos jūroje bus nutraukta. Pilotai dingo šeštadienio vakarą.
„Pati tikrai negaliu nuspręsti tęsti paiešką, ar ją nutraukti. Egzistuoja du faktoriai: emocinis ir racionalus. Jei būtų mano valia, tai skraidyčiau virš jūros, kol ką nors rasčiau. Tačiau situaciją vertinant racionaliai, vargu, ar toliau ieškoti yra tikslinga. Fizikos, biologijos, žmogaus anatomijos faktų neįmanoma paneigti“, – konstatavo B. Mačiulytė.
Ji tvirtino, kad, jei ketvirtadienį būtų nuspręsta paiešką nutraukti, ji nebekovotų, kad jūra toliau būtų žvalgoma iš oro. „Tikimybė, kad jie dar gyvi yra labai labai maža. Sunku tai pripažinti, bet veikiausiai jau tenka konstatuoti, kad dabar jau reikia laukti, kaip jūreiviai sako, kol jūra atiduos kūnus“, – nors ir sunkiai, bet logiškai mintis dėstė pašnekovė.
Trečiadienį dingusių pilotų artimieji sykiu su krašto apsaugos ministru Juozu Oleku peržiūrėjo vaizdo medžiagą, gautą iš laivo „Kuršis“ povandeninio roboto, kuris ir aptiko nuskendusį lėktuvą.
Šią medžiagą B. Mačiulytė parodė ir tėčio kolegoms, puikiai išmanantiems „An-2“ tipo lėktuvų konstrukciją.
„Jie konstatavo, kad tėvelis ir jo kolega padarė viską, kad lėktuvo nusileidimas ant vandens būtų kuo minkštesnis. Tokios išvados padarytos, nes lėktuvas beveik neapgadintas. Matyti, kad laivo užsparniai buvo nuleisti, o tai reiškia, kad vertikalus greitis buvo sumažintas iki minimumo, kad lėktuvo sąlytis su vandeniu būtų kuo švelnesnis, mažesnis smūgis“, – pasakojo B. Mačiulytė.
Todėl tikėtina, kad pilotai sugebėjo iš lėktuvo išlipti ir pasiimti gelbėjimosi priemones, tarp kurių buvo ir guminė valtis. Tokią prielaidą sustiprina tai, kad nuskendusio lėktuvo durys yra praviros.
„Gal jie ir dreifavo tame plauste. Tačiau prisiminkime, kad tą sekmadienio naktį, kai nevyko paieška, jūroje siautė didelė audra, bangos siekė iki trijų metrų aukščio. Galima tik spėti, kad plaustas prisipildė vandens, o tuomet jis galėjo nuskęsti. Juk skęsta viskas, kad sunkesnis už vandenį“, – kalbėjo B. Mačiulytė.