Atsakomąją notą Baltarusijos ambasadoriui Lietuvoje Aleksandrui Korolui įteikė Lietuvos užsienio reikalų viceministras Darius Skusevičius.
Anot Užsienio reikalų ministerijos, notoje pažymima, kad šis lengvasis lėktuvas viso skrydžio metu buvo valdomoje oro erdvėje, buvo bendrai kontroliuojamas Lietuvos ir Baltarusijos atsakingų civilinės aviacijos ir karinių oro pajėgų tarnybų ir „skubiai sugrąžintas į Lietuvos Respublikos oro erdvę“.
Taip pat atkreipiamas dėmesys, kad dėl oro erdvės pažeidimo Lietuvos institucijos pradėjo ikiteisminį tyrimą.
Kaip teigia ministerija, susitikimo metu viceministras pasinaudodamas proga taip pat pažymėjo, kad iki šiol lieka neatsakyti Lietuvos keliami klausimai dėl Astravo AE saugos ir galimo neigiamo poveikio Lietuvos aplinkai ir gyventojams.
„Aikštelė atominės elektrinės statybai Astravo rajone parinkta pažeidžiant tarptautinius branduolinės saugos ir aplinkosaugos standartus. Mums tai nepriimtina rizika“, – pranešime teigia D.Skusevičius.
Anot ministerijos, susitikime Baltarusija dar kartą paraginta nedelsiant stabdyti Astravo AE statybas ir pasitelkus tarptautinius ekspertus iš pagrindų peržiūrėti projektą. D.Skusevičius taip pat pažymėjo, kad selektyvus tarptautinių instrumentų naudojimas, kaip tai buvo padaryta Tarptautinės atominės energijos agentūros SEED (angl. Site and External Events Design) misijos Baltarusijoje atveju, kuomet buvo praleisti aikštelių vertinimo moduliai, ne tik nepadeda atsakyti į keliamus klausimus, bet ir neprisideda prie tarpusavio pasitikėjimo didinimo.
Susitikimo metu buvo aptarti ir kiti dvišalės darbotvarkės klausimai.
Valstybės įmonės „Oro navigacija“ ir Civilinės aviacijos administracijos vadovai anksčiau informavo, kad Baltarusijos oro erdvę balandžio 19 dieną pažeidė iš Vilniaus oro uosto pakilusio Danijos piliečio pilotuojamas lengvasis lėktuvas P46T.