Pats tyrimas pratęstas iki rugsėjo, taip norint surinkti papildomos informacijos iš valstybių ir organizacijų, susijusių su įvykiu, pranešė Susisiekimo ministerija.
Ministras Marius Skuodis trečiadienį Vilniuje susitiko su ICAO tyrėjais ir dar kartą pasiūlė visokeriopą šalies pagalbą ir bendradarbiavimą.
„Nepriklausomas ICAO tyrimas turi atsakyti į klausimus, kas iš tikrųjų atsitiko, kai buvo priverstinai tupdomas iš Atėnų į Vilnių skridęs „Ryanair“ laineris“, – pranešime sakė M. Skuodis.
Pasak jo, orlaivio nutupdymas privalo būti ištirtas siekiant užkirsti kelią panašiems pažeidimams ateityje. Jo teigimu, jei nebus imtasi ilgalaikių prevencinių veiksmų, tokie įvykiai gali kartotis ir padaryti dar daugiau žalos aviacijos saugumui ir reputacijai.
Lietuvoje tyrėjai susitiko ir su kitų institucijų atstovais.
Lietuvos Generalinė prokuratūra dėl incidento yra pradėjusi ikiteisminį tyrimą. „Ryanair“ orlaivis buvo registruotas Lenkijoje, todėl lėktuvo užgrobimą taip pat tiria šios šalies teisėsauga.
Gegužės 23 dieną Baltarusijos oro dispečeriai nurodė „Ryanair“ pilotams nutupdyti iš Atėnų į Vilnių skridusį lėktuvą, nes jame esą padėta bomba. Per šį incidentą į orą buvo pakeltas naikintuvas.
Laineris buvo priverstas nusileisti Minske, kur buvo sulaikytas tinklaraštininkas Ramanas Pratasevičius ir jo draugė Sofija Sapega. Patikrinus lėktuvą, jokių sprogmenų jame nebuvo rasta.
Remdamasi Čikagos konvencija, Lietuva kreipėsi į ICAO Tarybą dėl išsamaus ir objektyvaus šio įvykio tyrimo dėl kelių konvencijų straipsnių ir tarptautinės teisės pažeidimų.
Baltarusijos veiksmus pasmerkė daugelis Vakarų šalių, tarptautinių organizacijų, į tai reaguodama ES uždraudė Baltarusijos vežėjams naudotis jos oro erdve ir patekti į jos šalių oro uostus bei vėliau patvirtino sektorines sankcijas Minskui.