Po Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos išvados, kad ankstesnėje reklamoje naudoti vaizdiniai gali sukelti baimę vaikams, koncertą organizuojanti bendrovė „Live Nation Lietuva“ pakeitė plakatų dizainą.
Bendrovės direktorius Aleksandras Karablikovas BNS sakė, kad suderinus su grupe naujuose plakatuose neliko kraujo, širdies.
„Tai yra pakoreguotas senas plakatas, išimtos tos detalės, kas, Etikos inspektoriaus tarnybos manymu, buvo netinkama, tai yra kraujas, širdis. Pats personažas liko toks, koks jis buvo nuo pradžių“, – sakė jis.
Šią savaitę naujus reklaminius plakatus miestuose pakabinę organizatoriai tikisi, kad koncerto populiarumas dėl to nebus mažesnis.
„Nemanau, kad renginys gali tapti populiarus ar nepopuliarus dėl to, kad kokia nors komisija priėmė sprendimą dėl reklamos naudojimo. Muzika yra pakankamai specifinė, tai nėra pop muzika, kuri yra kur kas plačiau paplitusi, aš manau, kad tai nedaro įtakos renginio populiarumui“, – dėstė A.Karablikovas.
Jis negalėjo tiksliai pasakyti, kiek kainavo atnaujinti koncerto reklamą.
„Dabar aš neturiu tikslaus skaičiaus, bet kalbant apie visą šalį ir pakankamai didelį plakatų kiekį, tai tikrai nėra maža suma. Be to, reikia nepamiršti dizainerio darbų, tie patys maketai buvo naudojami visiems „baneriams“ portaluose, skrajutėse ir kitai reklamai“, – aiškino organizatorius.
Britų grupės koncertas Kaune suplanuotas birželio 23-iąją. Dėl iš pradžių koncerto plakatuose vaizduoto grupės simbolio Eddie, rankoje laikančio širdį, Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba apribojo jos skleidimą.
„Atgarsio sulaukusios reklamos turinys nagrinėtas gavus asmenų ir institucijų skundus, pasitelkus vaikų psichologą ir vaikų bei paauglių psichiatrą. Įvertinus reklamoje pateiktus vaizdinius (reklamoje atvaizduota pabaisa, rankoje laikanti iš(si)plėštą širdį, lašantis kraujas) nustatyta, kad tokia reklama gali sukelti baimę ne visiems nepilnamečiams, o vaikams iki 14 metų (labiausiai iki 10 metų). Vaikai iki 10 metų sunkiai atskiria, kur yra fantazija, o kur realybė, todėl toks kruvinas, grėsmingas (ir vaikams neaiškus) personažas gali jiems sukelti išgąstį“, – sakoma tarnybos pranešime.
Anot jo, suaugusieji vaikams turėtų papildomai paaiškinti, kas yra Eddie, kodėl šis personažas tokiu būdu pavaizduotas reklamoje, kokia yra reklamos reikšmė ir panašiai, tačiau ne visada tėvai ar kiti suaugę asmenys gali būti šalia ir gebėti neutralizuoti sukeltą baimės jausmą, todėl siekiant apsaugoti pažeidžiamus vaikus tokio pobūdžio informacija yra ribojama.
„Tokio pobūdžio informacija gali būti skelbiama tik tose vietose, į kurias nepilnamečiai negali patekti, ir (arba) tokiu laiku, kuriuo nepilnamečiai negalėtų ja naudotis, arba kai naudojant technines priemones yra sudaromos sąlygos atsakingiems už vaikų priežiūrą ir auklėjimą asmenims užtikrinti galimybę riboti tokios informacijos pasiūlą nepilnamečiams. Viešosios informacijos rengėjai/skleidėjai gali ir kitais būdais riboti tokios informacijos sklaidą nepilnamečiams, kai aiškiai yra informuojama apie neigiamo poveikio informacijos pobūdį ir tinkamumą“, – aiškina Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba.
Šios tarnybos išaiškinimas dėl „Iron Maiden“ koncerto reklamos sulaukė kritikos viešojoje erdvėje. Pavyzdžiui, žinomas psichiatras, Vilniaus universiteto profesorius Dainius Pūras socialiniame tinkle „Facebook“ pareiškė, kad „pertekliniai draudimai“ kompromituoja šiuolaikinį vaikų teisių apsaugos supratimą.