Primename, kad bendrovės „Swiftair“ lėktuvas „Boeing 737-476“ sudužo artėdamas prie Vilniaus tarptautinio oro uosto lapkričio 25 d. anksti ryte.
Iš avarijos vietos buvo paimti skrydžio duomenų savirašis ir pilotų kabinos pokalbių savirašis. Teisingumo ministerijos Transporto avarijų ir incidentų tyrimo skyriaus atstovas ir Lietuvos policijos pareigūnai nugabeno abu savirašius į Vokietijos federalinį orlaivių avarijų tyrimo biurą. Abiejų savirašių duomenys buvo sėkmingai nuskaityti Vokietijos federalinio orlaivių avarijų tyrimo biuro savirašių ir avionikos laboratorijoje. Skrydžio duomenų savirašio duomenyse buvo daug techninių parametrų apie skrydį. Kabinos pokalbių savirašis įrašė skrydžio įgulos narių pokalbius, taip pat užfiksavo pilotų kabinos foninius garsus.
Iš skrydžio duomenų savirašio nuskaičius tam tikrus skrydžio parametrus, buvo galima atkurti pirmąjį orlaivio skrydžio trajektorijos vaizdą.
Teisingumo ministerijos Transporto avarijų ir incidentų tyrimo skyriaus teigimu, iš šiuo metu turimos faktinės informacijos dar kartą galima patvirtinti, kad dėl sudužusio orlaivio jokių neteisėto įsikišimo požymių nenustatyta.
Šios avarijos saugos tyrimą ir toliau atlieka Tarptautinė saugos tyrimo grupė, kurią sudaro saugos tyrėjai iš Ispanijos, Vokietijos ir Jungtinių Amerikos Valstijų saugos tyrimų institucijų.
ELTA primena, kad lapkričio 25 d. sostinėje, netoli Vilniaus oro uosto, šalia gyvenamojo namo, nukrito ir sudužo krovininis Vokietijos įmonės DHL lėktuvas.
Orlaiviu skrido keturių žmonių įgula, žuvo 48 metų Ispanijos pilietis. Dar vienas ispanas, taip pat vokietis ir lietuvis buvo sužeisti. Antrojo nukentėjusio ispano būklė yra sunki.
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento duomenimis, orlaivis buvo visiškai suniokotas. Krentantis lėktuvas kliudė dalį gyvenamojo namo, užsidegė šalia buvę sandėliukai, automobilis. Iš nelaimės vietos evakuoti 13 žmonių, jų apgyvendinimu rūpinasi Vilniaus miesto savivaldybė.
Pirminiais duomenimis, buvo keliamos versijos, kad orlaivis galėjo nukristi dėl techninių problemų, galimos piloto klaidos ar netinkamai suveikusios oro uosto įrangos. Iš pradžių užsiminta ir apie galimo teroristinio akto ar sabotažo galimybę, tačiau, kaip nurodo prokuratūra, duomenų, kurie pagrįstų tokius scenarijus, nėra.
Pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl transporto priemonių ar kelių, juose esančių įrenginių netinkamos priežiūros ar remonto bei dėl tarptautinių skrydžių taisyklių pažeidimo. Teisingumo ministerija savo ruožtu ėmėsi saugos tyrimo.
Leidinys „Wall Street Journal“ anksčiau pranešė, jog vasarą DHL lėktuvais iš Lietuvos į Didžiąją Britaniją ir Vokietiją siųsti padegamieji užtaisai buvo Rusijos slaptos operacijos dalis. Abi siuntos iš Lietuvos iškeliavo tam pačiam adresatui Jungtinėje Karalystėje, viena siunta užsidegė Leipcige Vokietijoje prieš ją pakraunant į krovininį orlaivį, kita – DHL sandėlyje Birmingeme Jungtinėje Karalystėje. Siuntos iš Lietuvos buvo išsiųstos liepos 19 d., abu gaisrai kilo naktį iš liepos 20 d. į 21 d.
„Wall Street Journal“ teigimu, šios rusų operacijos tikslas buvo perkelti siuntas su padegamaisiais užtaisais į JAV ir Kanadą skrendančius keleivinius ar krovininius lėktuvus, siekiant juose sukelti gaisrus.
Generalinė prokurorė Nida Grunskienė teigė, kad atliekamas tarptautinis tyrimas DHL padegamųjų siuntų, vykdant tyrimą yra suimtų žmonių. Daugiau informacijos apie tyrimą viešai nėra skelbiama.