Šiuo metu sostinėje, pasak pašnekovės, važinėjasi 127 troleibusai, vien liepą sunaudota 1,1 mln. kilovatvalandžių elektros energijos.
„Vasarą išleidimas yra mažesnis, turime 127 troleibusus šiuo metu mieste. Liepos mėnesį išnaudojome 1,1 mln. kilovatvalandžių. Bendrai – mes neskirstome elektros mokėjimo – tai apie 61 tūkst. eurų buvo bendras elektros suvartojimas“, – LNK pasakojo G. Buivydaitė.
Reaguodama į dideles sąskaitas, bendrovė imasi veiksmų.
„Kokias priemones jau dabar darome ir anksčiau pradėjome daryti, tai – kontaktinio tinklo atnaujinimas: keičiame radijo bangomis valdomais iešmais, kurie prisidės prie elektros taupymo. Dabar šiuo metu yra įrengti 25 radijo bangomis valdomi iešmai, planuojama iki naujųjų metų turėti 30“, – teigė G. Buivydaitė.
Radijo bangomis valdomi iešmai, pasak jos, padėtų sutaupyti, judėti gatvėse būtų lengviau.
„Jeigu troleibusas suka į dešinę ar į kairę, jeigu nebuvo anksčiau radijo bangomis valdomų iešmų, jiems reikėjo papildomos galios, papildomos srovės tam, kad pravažiuotų, tarkime, sankryžą ir į priekį. Su radijo bangomis valdomais iešmais tai tampa lengviau, mažiau srovės paduodama ir mažiau suvartojama“, – pažymėjo įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ atstovė.
Bendrovė, pasak jos, apskritai sureagavo į pakilusias elektros kainas.
„Visų pirma, pačioje bendrovės viduje susimažinome [elektros suvartojimą]: kondicionierių prašėme nenaudoti, apšvietimą išjungti, bendrose patalpose, kur tikrai nėra būtina, elektrą taupėme. Svarstomos tokios priemonės kaip LED apšvietimas, kurį būtų galima pakeisti iki rugsėjo mėnesio, galbūt pereiti prie oras-vanduo šildymo sistemos vietoj dujų kai kuriose patalpose, kuriose tai įmanoma padaryti. Tai taipogi prisidės prie bendro taupymo“, – komentavo G. Buivydaitė.
Branginti bilietų neketina
Ji sutiko, kad apmokėti sąskaitas dabar brangu.
„Bendrovei tai tikrai didelis iššūkis. Bet su partneriais, akcininku svarstoma, matyt, bus kažkokie sprendimai priimti, kol kas sudėtinga pasakyti“, – dėstė pašnekovė.
Svarstoma kai kuriuos maršrutus vėlinti, pavyzdžiui, pradėti jais važinėti ne 4 val. ryto, 5 val. ryto.
„Bet kol kas tai – tik svarstymai, mūsų prioritetas yra keleiviai, Keleiviai turi vykti į darbą <...> ir mūsų funkcija teikti viešąją paslaugą“, – pažymėjo G. Buivydaitė.
Įmonė, pasak jos, atstovės kol kas neplanuoja mažinti mieste važinėjančių troleibusų ar maršrutų skaičiaus, nes keleivių srautai auga, taip pat neketinama branginti bilietų.
Ar Lietuva nesiruošia atsisakyti troleibusų kaip senos transporto priemonės?
G. Buivydaitė teigė tokių pasvarstymų negirdėjusi.
„Kol kas tikrai negirdėjau tokių svarstymų. Dabar kaip tik svarstome autonominės ridos troleibusus įsigyti, tai reiškia, kad jie galės važiuoti be kontaktinio tinklo, pasikrovę iki 20 km. Tai naujos transporto priemonės irgi šiek tiek prisidės prie taupymo“, – kalbėjo pašnekovė.
Vilnius turi keletą elektrinių ir dujomis varomų autobusų. Šią vasarą, pakilus dujų kainoms, jų maršrutai buvo retinami.
„Tai irgi taupymo sumetimais“, – pridūrė G. Buivydaitė.