„Pirmiausia – nuotraukoje sutelpančios emocijos ir tik tada tik profesionalo akiai matomi techniniai parametrai“, – apie tai, kaip kartu su „Delfi TV ir FOTO“ skyriaus vadovu Šarūnu Mažeika kartu atrinko įsimintiniausius 2022-ųjų metų „Delfi“ fotografų kadrus, pasakoja „Delfi“ fotografė Karolina Gudžiūnienė.
Ji priduria, kad nors daugeliui gali atrodyti, kad pagrindinis spaudos fotografų darbas – fiksuoti įvykius, tačiau ne ką mažiau ir menas. „Atrenkant kadrus buvo svarbu ne tik, kad atsispindėtų visos svarbiausios metų aktualijos, stengiausi pastebėti ir fotografų užčiuoptą meninį krislą“, – tvirtina K. Gudžiūnienė.
Tai patvirtino ir ne viename karščiausiame šių metų įvykyje dirbęs Josvydas Elinskas. Ir mitingus Lietuvoje, ir „Euroviziją“ Italijoje, ir karalienės Elžbietos II-osios laidotuves Londone fotografavęs J. Elinskas teigia, kad jei reikėtų išrinkti įsimintiniausią savo metų kadrą, nedvejodamas rinktųsi karaliaus Karolio nuotrauką. „Buvome Londone, prie pat Bakingamo rūmų, neturėjome jokios informacijos apie karaliaus atvykimą, bet pavyko jį užfiksuoti net pro milžinišką minią rankas iškėlusių žmonių, – pasakoja J. Elinskas. – Nors nemanau, kad tas kadras pats profesionaliausias, nes viskas vyko žaibiškai.“
„Delfi“ fotografas Andrius Ufartas, pasakodamas apie savo darbo kasdienybę, priduria, kad dirbant įtemptose situacijose išties reikia daug kantrybės ir objektyvumo. „Nuotraukos gali labai daug, svarbu išlikti objektyviam, – tvirtina profesionalus fotografas bei priduria, kad stebėdamas kolegų darbus tik dar labiau įsitikina, kiek emocijų telpa fotografijose ir kokia svarbi fotografija apskritai yra. – Dažnai išgirstame, kad fotografo profesija praranda aktualumą, nes dabar juk kažką nufotografuoti gali bet kas, kas turi mobilųjį telefoną, bet aš, stebėdamas kolegų darbą Ukrainoje, suprantu ir dar kartą įsitikinu, kokią svarbią žinutę gali perduoti fotografai ir kiek emocijų telpa nuotraukose.“
Beveik du dešimtmečius fotografu dirbantis „Delfi“ fotografas Julius Kalinskas tvirtina, kad net ir po tiek metų patirties kasdieniame darbe reikia įveikti iššūkius. „Turbūt labiausiai įstrigo pasaulio plaukimo čempionatas Budapešte, nes pirmą kartą teko fotografuoti pačio aukščiausio lygio plaukimo varžybas. Nors dirbu fotografu 18 metų, buvo iššūkis perprasti fotografavimo specifiką, įamžinant plaukikus. Netikėta Rūtos Meilutytės sėkmė dar labiau pastiprino emocijas“, – pasakojo J. Kalinskas.
Fotografų darbe – ne tik emociniai ar profesiniai iššūkiai, reikia ir nemažai fizinių pastangų. Kaip pasakojo J. Kalinskas, dažnai ant pečių – net 13 kilogramų sverianti kuprinė, pilna fototechnikos, tad su ja bėgti ar lipti į penktą aukštą – taip pat iššūkis. „Bet visus sunkumus atperka už save kalbančios fotografijos, – nusišypso J. Kalinskas ir priduria, kad net ir su sunkia kuprine ant pečių ir pilna širdimi emocijų pirmiausia siekia, kad nuotrauka būtų profesionali. – Gera spaudos fotografija visų pirma yra ryški ir kompoziciškai teisinga nuotrauka, todėl iš pradžių atkreipiu dėmesį ir vertinu techninę fotografijos pusę. Tuo pačiu sustabdyta akimirka turi pasakoti ir istoriją arba suteikti informaciją žiūrovui apie įvykį.“
Kviečiame prisiminti įsimintiniausias 2022-ųjų akimirkas „Delfi“ fotografų nuotraukose: