„Citadele“ banko Baltijos šalių lėšų valdymo ir prekybos finansavimo tarnybos vadovas Romas Čereška sako, kad jų atliktas tyrimas atskleidė, jog lietuviai yra paveikūs reklamai ir nuolaidoms.
„Tai – nenuostabu, bet maždaug 37 proc. lietuvių perka ten, kur yra reklamuojamos nuolaidos“, – sakė jis.
Anot tyrimo, 42 proc. lietuvių perka ten, kur yra reklamuojama nuolaida jų ieškomai prekei.
Anot „Citadele“ atstovo, kita dalis lietuvių apsiperka per išpardavimus, prekybos centrų rengiamas nuolaidų dienas.
„Atitinkamai 10 ir 5 proc. – tai rodo tyrimas. Tai yra pakankamai daug imant visą imtį, kai 10 proc. Lietuvių perkasi per masinius išpardavimus“, – kalbėjo jis.
Lemia infliacija ir paaugusios palūkanos
Per sezoninius išpardavimus apsiperkantys teigė 11 proc. lietuvių, o per prekybos centrų paskelbtus išpardavimus – 5 proc.
„Kas atrodo ne tiek ir daug, bet imant visą imtį – mūsų imtis buvo visa Lietuva, visos amžiaus grupės, šie skaičiai yra pakankamai dideli. Tai reiškia, žmonės bėga į prekybos centrus apsipirkti per išpardavimus“, – sakė jis.
Tarp dalykų, kurie lemia dabartinę padėtį banko atstovas paminėjo infliaciją ir paaugusias palūkanas.
„Tiesiog žmonės ieško, kaip už mažiau pinigų turėti tą patį“, – teigė jis.
Ketvirtadalis sako, kad reklama jų neveikia
Tyrimo metu buvo analizuojami skirtumai tarp fizinių ir elektroninių parduotuvių.
Pasak R. Čereškos, žmonės sako, kad jie elektroninėse parduotuvėse apsiperka taupydami laiką, kiti teigia, kad jose perka dėl to, kad ten didesnis prekių pasirinkimas.
16 proc. žmonių teigė internetines parduotuves besirenkantys todėl, kad išvengtų impulsyvių pirkimų.
Fizines parduotuves pirkėjai renkasi todėl, kad jiems norisi pasikonsultuoti su konsultantais, tuo metu nedidelė dalis lietuvių mano, kad fizinėse parduotuvėse apsipirkti yra saugiau.
„Tačiau sukčių ir apgavysčių šiais laikais yra labai mažai. Perkant elektroninėse parduotuvėse yra naudojamos skaitmeninės mokėjimo priemonės, kas reiškia, kad tai saugu. Ir net jeigu jus apgautų atsiskaitant elektronine kortele, yra labai didelė tikimybė, kad bankas grąžins pinigus, nes veikia vartotojų apsaugos programa. Tad pirkti internetu yra iš esmės saugu“, – kalbėjo jis.
R. Čereškos teigimu, 26 proc. lietuvių teigia, kad jų reklama neveikia, tarp tokių yra šiek tiek daugiau vyrų, nei moterų.
Visą LNK Vidurdienio žinių pokalbį su R. Čereška žiūrėkite čia: