„Labai didelės žalos Lietuvoje mums nėra žinoma, paveikta tik viena organizacija, kritinės arba ypatingos svarbos organizacijos, kurios užtikrina vandens, energijos tiekimą, nėra paveiktos“, – LRT radijui šeštadienį sakė L. Ališauskas.

Jis sako, kad šis atvejis unikalus tuo, kad centralizuotas valdymas yra neįmanomas, IT specialistui teks prieiti prie kiekvieno kompiuterio ir atlikti veiksmus.

„Tai kainuos labai labai daug laiko“, – sakė L. Ališauskas.

Liudas Ališauskas

NKSC sako, kad įvykiai yra susiję su naujausiu antivirusinės programinės įrangos „CrowdStrike Falcon“ atnaujinimu, dėl kurio sutriko ir kai kurių „Microsoft“ programų veikla.

„Tai nėra naujiena. Taip nutinka. Didelės reakcijos sulaukėme, nes šis sutrikimas palietė labai daug ir labai didelių organizacijų pasaulyje“, – penktadienį surengtoje spaudos konferencijoje žurnalistams sakė NKSC vadovas L.Ališauskas.

Kaip nurodė NKSC direktorius, produkcinėje aplinkoje diegiami atnaujinimai pirmiausia turi būti tinkamai ištestuoti.

„Organizacijoms reikia pasimokyti, kaip yra diegiami ir testuojami atnaujinimai prieš juos perkeliant į produkciją. Prieš diegiant atnaujinimus, kurie valdo elektros energiją, vandenį ar užtikrina kitas svarbias paslaugas, jie turi būti testuojami tam dedikuotoje saugioje aplinkoje“, – sakė L. Ališauskas.

„Jeigu atnaujinimai nesukėlė tokių pasekmių, kokias sukėlė šis, tik tada yra diegiami produkcinėje aplinkoje“, – pridūrė jis.

ELTA primena, kad penktadienį pasaulines kompiuterines sistemas paveikė didelio masto sutrikimai, dėl kurių JAV buvo nutupdyti lėktuvai, Jungtinėje Karalystėje (JK) sutriko televizijos transliacijos, Australijoje įtaką pajuto telekomunikacijos, o Naujojoje Zelandijoje su problemomis susidūrė bankai ir kompiuterinės sistemos šalies parlamente.

Berlyno Brandenburgo oro uoste Vokietijoje dėl „techninės problemos“ buvo sustabdyti skrydžiai, didžiausias JK geležinkelių operatorius perspėjo apie galimus traukinių reisų atšaukimus, taip pat britų stotis „Sky News“ pranešė, kad dėl trikdžių penktadienį buvo nutrauktos rytinės žinių transliacijos.

Australijos telekomunikacijų įmonė „Telstra“ pareiškė, kad sutrikimus lėmė „pasaulinės problemos“, ištikusios „Microsoft“ bei kibernetinio saugumo bendrovės „CrowdStrike“ programinę įrangą.

Kai kurios Lietuvos oro uostuose (LTOU) veikiančios antžeminių paslaugų bendrovės taip pat pranešė apie tam tikrus IT sistemų veiklos nesklandumus. Visgi tai, kaip Eltai sakė LTOU atstovas Tadas Vasiliauskas, reikšmingos įtakos keleiviams neturės.

Skrydžių bendrovė „Wizz Air“ penktadienio vakarą pranešė, kad internetinės paslaugos jau veikia: nuo šiol klientai vėl gali užsisakyti bilietus ir registruotis internetu.

„Po „Wizz Air“ komandos pastangų reaguojant į išorinio paslaugų teikėjo sukeltus sistemų sutrikimus visame pasaulyje, „Wizz Air“ džiaugiasi galėdama patvirtinti, kad sistemos jau atsigauna. Pagal bendrovės politiką, nors sutrikimų priežastis ir nepriklausė nuo bendrovės, klientams, kurių skrydžiai buvo atšaukti, automatiškai bus grąžinta 120 % WIZZ kreditų per 24 valandas nuo numatyto skrydžio išvykimo. Jeigu keleiviai pageidauja pakeisti skrydžio užsakymą, užuot pasinaudoję pinigų grąžinimu, jie turėtų paskambinti į nepirmenybinę skambučių centro liniją ir susitarti“, – rašoma bendrovės pranešime.

Be to, keleiviai gali iš naujo užsisakyti skrydį arba prašyti grąžinti pinigus naudodamiesi oficialia „Wizz Air“ interneto svetaine arba mobiliąja programėle.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją