„Šeima yra labai svarbi ir tai atsispindi programoje – per ugdymą nėra propaguojamos jokios seksualinės orientacijos. Kas yra svarbu – suprasti, kad visi esame skirtingi ir gerbti mūsų skirtingumą. Tai yra viena iš vertybių, kurią turėtume visi turėti. Kažkokio propagavimo programoje nėra“, – reaguodamas į Seimo narių klausimus antradienį Vyriausybės pusvalandyje kalbėjo G. Jakštas.

Ministras taip pat pabrėžia, kad nei vienas dalykas gyvenimo įgūdžių programoje nėra naujas – jau anksčiau tai buvo integruota į ugdymo procesą.

Gyvenimo įgūdžių pamoka buvo rengiama 2 metus. (…) Pastaraisiais metais vyko konsultacijos ir mokytojai yra parengti. Tai nėra kažkas naujo, visi tie dalykai buvo integruoti į ugdymo procesą, tiesiog dabar jie yra sukurti ir sudėti į atskirą programą, nes iki šiol mokyklose tam buvo skiriama nepakankamai dėmesio“, – sakė ministras.

Jis pažymėjo, kad mokytojai palankiai vertina naująją programą ir jau pradėjo ruoštis šių pamokų dėstymui.

„Jau startavo Vytauto Didžiojo universiteto gyvenimo įgūdžių programos mokantiems pedagogams, netrukus turėtų startuoti ir Vilniaus universiteto programa“, – teigė G. Jakštas.

„Diskutuojant su mokyklomis ir mokyklų atstovais, mokytojai mato didelę naudą socialinio, emocinio vaikų intelekto ugdymui“, – pažymėjo ministras.

Praėjusią savaitę socialiniuose tinkluose imta dalintis netikru dokumentu, kuriame buvo rašoma, kad naujojoje gyvenimo įgūdžių pamokoje moksleiviai bus mokomi lytiškumo pagal LGBT ideologijos standartus. Tačiau ŠMSM iškart pranešė, kad socialinėje erdvėje plintantis dokumentas neturi nieko bendro su tikruoju programos turiniu.

ELTA primena, kad nuo šio rugsėjo šalies mokyklose atsiranda nauja pamoka socialinėms-emocinėms kompetencijoms ugdyti. Naujas dalykas įvedamas 5 ir 7 klasėse – po vieną pamoką per savaitę, o 9 klasėje – po 1 pamoką per dvi savaites. Palaipsniui nuo 1 iki 10 klasės šiam dalykui bus skiriama po 1 savaitinę pamoką. Dalykas nebus vertinamas pažymiais.

Kaip anksčiau skelbė ŠMSM, programoje išskirtos keturios pasiekimų sritys: „Savęs pažinimas, kėlimas ir siekimas asmeninių tobulėjimo tikslų“, „Tarpusavio santykių kūrimas ir mokymasis bendradarbiauti“, „Atsakingas elgesys ir pasekmių įvertinimas“, „Asmens, bendruomenės gerovės kūrimas, sveikatos stiprinimas ir saugojimas“.

Programoje įgūdžiai ir gebėjimai ugdomi palaipsniui, kartojant kasmet, pridedant kiekvienam įgūdžio ar gebėjimo mokymuisi ir tobulinimui po vieną plėtojantį, įgūdį įtvirtinantį žingsnį ar skirtingą kontekstą.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją