Vilnietei Ievai, atrodo, įprastas rytas prasidėjo neįprastai.

„Atidarau tualeto duris, ten – nežmoniška čiurkšlė iš vamzdžio bėga. Aš nuo galvos iki kojų šlapia. Visur vanduo, atrodo, kad viską plauna“, – pasakojo I. Miškinytė – Kavaliauskė.

Ievos bute trūko lanksti žarnelė – vanduo liejosi nevaldomai, todėl Ieva čiupo kas pakliuvo po ranka.

Supratusi, kad vandens sustabdyti nepavyks, moteris skambino namo administratoriui, kvietė avarinę tarnybą, tačiau ši atvyko ne iš karto.

„Laukėme 20 minučių, pusę valandos – niekas neatvažiuoja. Galvoju, riekia vėl tai avarinei skambinti. Tai po to aš „Grindai“ ir skambinau dešimt kartų. Iš viso su „Rasų valda“ gal dešimt skambučių buvo padaryta per kelias valandas“, – pasakojo LNK pašnekovė.

Jei kalba ramiai, niekas neskuba


„Grindos“ atstovai sako, kad iškvietimo skubumą nustato atsiliepęs operatorius, o registruojant įvykį atsižvelgiama į kelis kriterijus.

„Jei žmonės kalba ramiai, nesiaudrindami, ir indikacijos yra, kad viskas yra paprasta ir kontroliuojama, natūralu, kad skubumo gairė nebūna uždėta. Arba patys gyventojai nepasako, kad problema yra didelė, besitęsianti ir galinti kelti didesnį pavojų“, – teigia „Grinda“ atstovas Egidijus Steponavičius.

Tačiau gyventoja teigia, kad avarinė tarnyba reagavo per lėtai, nes pagalbos sulaukta tik po dviejų valandų.

„Kokia kita situacija gali būti labiau avarinė, negu nevaldomai bėgantis vanduo? Ir svarbiausia, to vandens neįmanoma užsukti bute, tai reikia padaryti kažkokiame centriniame mazge, rūsyje“, – piktinosi vilnietė.

Pasak namo administratoriaus, savaitgaliais ir švenčių dienomis iškviesti avarinę tarnybą ne taip paprasta, mat kai kurie pagalbos prašymai būna ne tokie skubūs, kaip juos apibūdina gyventojai.

„Žmonės dėl bet ko skambina, ar blogai šyla radiatorius, ar per maža temperatūra. Šeštadienį nereikėtų dėl tokių smulkmenų skambinti į avarinę tarnybą. Nes paskui gaunasi, kad ji važinėja be reikalo“, – LNK Žinioms sakė bendrovės „Rasų valda“ direktorius Sigitas Banionis.

Nukentėjusioji klausia, ką daryti, kai pagalbos reikia labai greitai.

„Vanduo per tarpus bėgo pas kaimynus, na, ir visas koridorius buvo užlietas“, – pasakojo I. Miškinytė – Kavaliauskė.

Užliejo kaimynų butus


„Rasų valdos“ atstovai sako, kad viską atliko teisingai – užregistruotas skubus įvykis, o atvykus tarnybai gedimas pašalintas per mažiau nei pusvalandį.

„Aš matau iš gyventojų tokį kaip gudravimą, nes tiek pas mus, tiek „Grindoje“ viskas yra registruojama. Dabar bandoma suversti į tai, kad avarinė tarnyba tris valandas neatvažiavo, tikrai to nėra. Jie atvyko 12 val. 34 min. ir išvyko 12 val. 57 min. Ir yra gyventojos parašas ant akto, o mūsų skambučių centras užregistravęs 10 val. 41 min. Tai jokių čia trijų valandų nėra, yra nepilnos dvi valandos gal pusantros“, – kalbėjo „Rasų valdos“ direktorius.

Gyventoja tikina, kad dėl tokio ilgo laukimo sugadintas ne tik jos, bet ir kaimynų butai.

„Nuostoliai, aišku, dideli, dėl to, kad ir sienos, ir parketas sugadintas. Mes gyvename ketvirtame aukšte, tai ir trečias ir antras aukštas užlietas“, – teigė I. Miškinytė – Kavaliauskė, kuri yra įsitikinusi, kad nuostolių buvo galima išvengti, jei būtų sureaguota greičiau.

Ištikus avarinei situacijai gyventojai gali kreiptis į namo administratorių arba tiesiogiai skambinti avarinei tarnybai.

Visą LNK Žinių reportažą apie vilnietės bute įvykusią avariją žiūrėkite čia: