Beveik visi kandidatai į Vilniaus mero kėdę atsakė į portalo užduotus klausimus: Artūras Zuokas, Valdas Benkunskas, Mykolas Majauskas, Tomas Vytautas Raskevičius, Lukas Savickas ir Rasa Budbergytė. Atsakymų nepateikė LLRA-KŠS partijos pirmininkas Valdemaras Tomaševskis (lenk. Waldemar Tomaszewski).
Kandidatų klausėme, ar jie planuoja inicijuoti pokyčius dabartinėje Ukmergės g. – Žalgirio g. – Geležinio Vilko g. sankryžoje. Daugelį metų ši vieta lieka labiausiai užsikimšusia sankryža mieste. Retas atvejis, kai piko metu šioje vietoje nėra kamščių, kuriuose vairuotojai praleidžia kartais keliasdešimt minučių. Kandidatai į miesto merus atsakė, ar ruošiasi kažką daryti ir keisti šią situaciją.
Ar bus inicijuojami veiksmai, siekiant rekonstruoti Geležinio Vilko – Ukmergės g. – Žalgirio g. sankryžą?
Artūras Zuokas
Artūras Zuokas ruošiasi atnaujinti dar 2007 metų projektinius pasiūlymus šioje vietoje daryti viaduką. Toks sprendimas, anot kandidato, galėtų sumažinti spūstis. Kandidatas pažymi, kad senas projektas bus patikslintas, bus atsižvelgta į naujus eismo srautų modeliavimus. Viadukas vietoje sakryžos galėtų padidinti pralaidumą šioje miesto vietoje.
„Turime numatę ir kitų kompleksinių priemonių, kurios padės nukrauti šią Vilniaus transporto širdį, kaip, pavyzdžiui, „Statyk ir Važiuok” aikštelių įrengimas prie įvažiavimo į Vilnių. Šiuo metu į sostinę kiekvieną dieną atvyksta ir išvyksta apie 140 tūkstančių automobilių, o tai sudaro pusę registruotų lengvųjų transporto priemonių Vilniaus mieste. Todėl „Statyk ir Važiuok” – labai svarbi priemonė, kuri mažins atvykstantį transportą į Vilnių iš aplinkinių Kauno, Ukmergės, Varėnos ir Molėtų savivaldybių. Būtent tai ir numatė Darnaus judumo planas dar 2018 m.- įrengti 7 km atstumu nuo centro modernias „Statyk ir važiuok” aikšteles atvykstančiam transportui”, – sako A. Zuokas.
Politikas numato plėsti nemokamų stovėjimo aikštelių tinklą, kur vairuotojai galėtų saugiai palikti mašinas, o kelionę į darbą ar miesto centrą tęsti viešuoju transportu ar kitomis automobilių dalinimosi platformomis.
Valdas Benkunskas
Sekantis kandidatas į mero kėdę, Valdas Benkunskas, planuoja šioje vietoje įrengti tunelį. Toks sprendimas užtikrintų nestabdomą eismo srautą dabartinėje sankryžoje.
Daugiau tunelių ir viaduką planuojama įrengti ir kitose miesto vietose.
„Taip pat planuojame spręsti kamščių problemas didžiausio intensyvumo sankryžose, įrengiant tunelį Kalvarijų ir Ozo gatvių sankryžoje, tunelį Kareivių ir Žirmūnų g. sankryžoje, tunelį Mokslininkų ir Geležinio vilko sankryžoje bei Konstitucijos ir Narbuto gatves sujungiantį viaduką”, – sako V. Benkunskas.
Mykolas Majauskas
Mykolas Majauskas nedaugžodžiavo. Kandidatas paminėjo, kad šioje sankryžoje ateityje galėtų būti įrengtas viadukas.
„Remiantis ekspertinėmis išvadomis drąsiai investuosime į šios ir kitų didžiausių miesto sankryžų pralaidumo didinimą, įskaitant viadukus jungiančius skirtingas gatves”, – pakomentavo M. Majauskas.
Tomas Vytautas Raskevičius
„Laisvės partijos” kandidatas didesnių pokyčių Geležinio Vilko – Ukmergės g. – Žalgirio g. sankryžoje nenumato. Anot T. Raskevičiaus, kamščiai šioje vietoje susidaro ne tik dėl infrastruktūros ypatybių, bet ir dėl vienu metu konkrečioje vietoje judančio didelio automobilių srauto. Kandidatas sieks įgyvendinti miesto darnaus judumo strategijoje iki 2030 metų užsibrėžtus tikslus ir plėtos infrastruktūrą, kuri paskatins vilniečius rinktis alternatyvias eismo priemones.
„Siekiant valdyti transporto srautus nurodytoje sankryžoje, būtina optimaliai koreguoti ir kalibruoti šviesoforinę valdymo sistemą, vykdyti programinius sistemos pakeitimus, kad sistema kuo lanksčiau ir optimaliau prisitaikytų prie besikeičiančių transporto srautų. Taip pat reikėtų įvertinti „uodegų“ atsiradimo priežastis (kai įsukti laukiančių transporto priemonių eilė blokuoja priešpriešinį eismą) ir siūlyti atitinkamus sprendimus”, – priduria kandidatas.
Lukas Savickas
„Kamščiai Vilniuje formuojasi dėl gausybės neracionalių sprendimų: gatvių siaurinimo, nekokybiškos viešojo transporto sistemos, padrikai vykdomos miesto plėtros. Šią problemą reikia spręsti kompleksiškai. Gatvių pralaidumo didinimas turi būti prioritetas, o probleminės miesto sankryžos turi būti pritaikytos intensyviam eismui”, – spūsčių susidarymo problemą trumpai aptaria L. Savickas.
Kandidatas sako, kad dviračio iš naujo neišradinės, o šios sankryžos problemos išsprendimui pasitelks ekspertų pagalba.
„Turime puikių ekspertų, kurie gali pateikti racionalius ir realiai kamščius mažinančius techninius sprendimus. Mano darbas – užtikrinti politinę valią šiems sprendimams įgyvendinti”, – priduria kandidatas.
Rasa Budbergytė
„Jau yra paruoštas projektas, kuris, ekspertų vertinimu, yra adekvatus. Bus statoma dviejų lygių sankryža, kuri leistų išvengti kelių susikirtimo viename lygyje”, – sako kandidatė į Vilniaus mero kėdę.
Anot politikės, tokio sprendimo dėka galima būtų atsisakyti šviesoforo, kuris stabdo eismą ir sukelia kamščius. Rasa Budbergytė, tapusi mere, siektų, kad šis sprendimas būtų įgyvendintas kuo greičiau.