Kariuomenės skelbtą konkursą laimėjo įmonių „Klaipėdos laivų remontas“ bei „Baltseta“ grupė - sutartyje numatyta, jog įmonės turės remontuoti Karinių jūrų pajėgų minininkus „Sūduvis“ ir „Kuršis“, patrulinį laivą „Dzūkas“ bei uosto vilkiką H22.

Sutartį metams planuojama pasirašyti artimiausiu metu - numatyta, kad paslaugos kainuos 679 tūkst. eurų, BNS patvirtino Karinių jūrų pajėgų N9 štabo viršininko pavaduotojas, kapitonas leitenantas Antanas Brencius.

„Tai planiniai laivų korpusų remontai, vykdomi laivus iškėlus virš vandens laivų remonto doke. Tokių remontų metu inspektuojama, remontuojama ir dažoma laivo korpuso povandeninė ir antvandeninė dalis - nuvaloma vandens augmenija apaugusi korpuso povandeninė dalis, vyksta techninė korpuso apžiūra ir defeltų nustatymas. Pagal nustatytus korpuso pažeidimus vykdomas korpuso remontas, dažymas“, - informavo A.Brencius.

Tokius laivų remontus dokuose kariuomenė vykdo kas 2-3 metus, tai, anot jo, priklauso nuo laivo korpusą sudarančių medžiagų.

„Vieno laivo dokinis remontas, priklausomai nuo reikalingų atlikti darbų, trunka apie 3-6 savaites“, - sakė Karinių jūrų pajėgų atstovas.

„Hunt“ klasės priešmininis laivas „Kuršis“ (M54) pastatytas 1983 metais Didžiosios Britanijos karališkajam kariniam laivynui - jį, kartu su laivu „Skalvis“ (M53) Lietuvos kariuomenė iš britų įsigijo 2011 metais, prieš tai abu laivai buvo modernizuoti. Šių laivų paskirtis - minų paieška, identifikavimas ir sunaikinimas. Siekiant išvengti minų su magnetiniais sensoriais aktyvavimo, jų korpusai pagaminti iš stiklo pluošto, o visi laivo įrengimai - iš nemagnetinio metalo.

1958-aisiais Vokietijos kariniam laivynui pastatytas „Lindau“ laivų klasei priskiriamas „Sūduvis“ (M52) Lietuvai buvo perduotas 1999-aisiais. Jis taip pat skirtas aptikti ir naikinti minas. Laivo korpusas pagamintas iš braziliško ąžuolo medienos, įrengimai - iš nemagnetinio metalo.

„Flyvefisken“ klasės patrulinį laivą „Dzūkas“ (P12) Lietuvos kariuomenė 2009-aisiais įsigijo iš Danijos. Laivas pastatytas 1989-aisiais ir pradėtas eksploatuoti po metų.

1955 metais pastatytas Uosto vilkikas „Atlas” iš Švedijos karo laivyno buvo gautas 2000 metų pabaigoje, jam priskirtas borto numeris „H22”.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (270)