Projektą planuojama užbaigti 2009 metais. Tikimasi, kad pirmasis iš trijų lėktuvas galėtų pasiekti Lietuvą jau šių metų pabaigoje. Kad sutartis įsigaliotų, Lietuvos Ūkio ministerija ir tiekėjas turi artimiausiu metu pasirašyti papildomą sutartį dėl kompensavimo (ofseto).
Tokia sutartis numato papildomą naudą Lietuvos ekonomikai, pvz., investicijas, bendrus projektus ir panašiai. Sutartis dėl lėktuvų įsigijimo pagal savo sumą yra didžiausia Lietuvos kariuomenės ginkluotės, įrangos ir infrastruktūros projektuose.
"Mes labai vertiname bendradarbiavimą karinėje srityje su Italija, mums buvo labai svarbi šios šalies pozicija dėl mūsų šalies įstojimo į NATO. Įsigyti lėktuvai leis mums kokybiškai pakelti dalyvavimo tarptautinėse misijose lygį ir vykdyti įsipareigojimus Aljansui. Savo ruožtu, tikimės, kad šis didžiausias įsigijimų sandoris paskatins Italiją teigiamai išspręsti įsisenėjusį buvusios Lietuvos ambasados Romoje pastato klausimą", - BNS sakė krašto apsaugos ministras Gediminas Kirkilas.
"Svarbiausia, kad įsigiję šiuos lėktuvus, mes galėsime savarankiškai transportuoti į misijas užsienyje ir iš jų mūsų karius ir techniką. Šie lėktuvai užtikrina mūsų Karinių oro pajėgų veiklos tęstinumą bei galimybę aprūpinti kariuomenės misijų poreikius. Naujieji lėktuvai atitinka NATO apibrėžtus Lietuvai pajėgų tikslus 2006-2008 metams", - sutarties pasirašymą komentavo Lietuvos kariuomenės vadas generolas majoras Valdas Tutkus.
"Spartanai" pakeis tris pasenusius sovietinius transporto lėktuvus "An-26". Dviejų iš trijų "An-26" resursas bus visiškai išeikvotas iki 2006 metų pabaigos. Neturint taktinės transporto aviacijos, sutriktų karių ir krovinių pervežimas į pratybas ir tarptautines misijas arba tektų nuomotis lėktuvus.
BNS žiniomis, Lietuvos skelbtame konkurse taip pat dalyvavo europiniam koncernui EADS priklausanti Ispanijos bendrovė CASA, gaminanti transporto lėktuvus "CASA C-295".
"Spartanus" aviacijos ekspertai vadina "Mažyliu Herkulesu" - tai šiek tiek sumažintas daugelio pasaulio šalių KOP naudojamas transportinis lėktuvas "C-130 Hercules". "Spartan C-27J" trumpesnis fiuzeliažas, įrengti ne keturi, kaip "Hercules", o du turbosraigtiniai varikliai, dauguma mazgų abiejuose lėktuvuose yra vienodi. "Spartan" be kuro papildymo gali skraidinti 10 tonų krovinį 2,5 tūkstančio km atstumu.
"Spartan" tinkamas įvairioms misijoms - krovinių ir karių transportavimui ir desantavimui, jūros patruliavimui, taktinėms operacijoms, medicininei evakuacijai. Lėktuvui pakilti pakanka 500 metrų gruntinio tako - tai didelis privalumas per galimas misijas pokonfliktinėse šalyse, kur gali nebūti gerų aerodromų. Anot gynybos technologijų interneto svetainės "Air Force Technology", lėktuvas gali gabenti visureigį HMMWV ("Humvee") arba šarvuotį "M-113", lėktuve gali būti įrengtos 24 vietos ligonių arba sužeistųjų transportavimui ir vietos keturiems medikams.
Lėktuve montuojama JAV bendrovės "Lockheed Martin" skaitmeninė valdymo ir navigacijos įranga, o variklius lėktuvui gamina JAV bendrovė "Rolls-Royce North America".
"Spartan" tipo lėktuvų, kurie gaminami nuo 1997 metų, pastaruoju metu įsigijo Italijos (12), Graikijos (12) ir Bulgarijos (8) kariuomenės.
Nuo sovietinių "An-26" priklausė Lietuvos taikdarių misijos Kosove perdislokavimas ir aprūpinimas, tačiau jie buvo nepajėgūs nuskraidinti krovinių ir karių iki misijos vietų Afganistane ir Irake. Naujieji "Spartan" su vienu degalų papildymu galėtų pasiekti operacijų rajonus Persijos įlankos ir Vidurio Azijos regionuose.