Turistams Panevėžį reprezentuojanti darbuotoja teisinasi nesutvardžiusi emocijų, kai esą pati sulaukė klientų pykčio. Liepą startavęs projektas „Surink Lietuvą“ skatina žmones keliauti po šalį, susipažinti su kiekvienos savivaldybės įdomybėmis ir iš tokių kelionių parsivežti po magnetuką. Per dvejus metus žmonės gali surinkti 60 magnetukų ir sudaryti Lietuvos žemėlapį.
Jų kaina – euras, o įsigyti galima turizmo informacijos centruose bei kai kuriuose muziejuose. Keliauti po Lietuvą skatinančiu projektu susidomėjusi kauniečio Egidijaus šeima aplankiusi nemažai šalies kampelių, bendravusi su įvairiausių miestų turizmo informacijos centrų darbuotojais ir jau surinkusi 41 magnetuką.
Tačiau kelionę į Panevėžį kauniečiams primins ne magnetukas, o likęs kartėlis. „Po apsilankymo Panevėžio turizmo informacijos centre liko ne tik nuoskauda dėl itin nemandagaus darbuotojos elgesio, bet ir visai dienai sugadinta nuotaika. Tokie darbuotojai neturėtų dirbti įstaigoje, kurios pagrindinė funkcija bendravimas su žmonėmis“, – „Sekundei“ pasakojo Egidijus.
Praėjusį savaitgalį jo šeima išsirengė aplankyti Šiaurės Rytų Lietuvą maršrutu Kaunas–Panevėžys–Kupiškis, Pasvalys–Kėdainiai–Kaunas. Į Panevėžį kauniečiai atvyko ryte ir, trumpai pasivaikščioję po miestą, užsuko į Turizmo informacijos centrą.
Jau pirmoji pokalbio dalis nuteikė nemaloniai, buvo aišku, kad geranoriško pokalbio nesulauksime. Paklausta, ar turi „Surink Lietuvą“ magnetukų, darbuotoja atrėžė, „ar skelbimų neskaitome? Ant durų parašyta“.
Paprašyta patikslinti, nes tikrai nepastebėjome užrašo, atsakė, kad turi, bet nieko negali parduoti, nes sugedo kasos aparatas.
Paklausėme, kada bus pataisytas, o ji piktai atkirto, kad nežino, nes dabar šeštadienis ir niekas netvarkys“, – tokia bendravimo maniera stebėjosi Egidijus.
Nepavyko susitarti
Kaunietis pasakoja, kad ir kituose miestuose pasitaikė atvejų, kai magnetukų negaudavo. Dėl tokio nesklandumo pernelyg nenusiminę kauniečiai Panevėžio TIC darbuotojai pasisiūlė palikti voką su užrašytu adresu ir eurą už magnetuką, tikėdamiesi, kad darbuotojai jį atsiųs paštu, kai veiks kasos aparatas. Pasak Egidijaus, darbuotoja į jokias kalbas nesileido.
„Paaiškinome, kad kituose miestuose darbuotojai į tokius atvejus žiūri labai geranoriškai, maloniai sutinka atsiųsti. Bet Panevėžyje vietoje malonaus bendravimo darbuotoja mums pradėjo grasinti apsauga ir policija. Pasiūliau iš tiesų pakviesti pareigūnus, nesijaučiau kuo nors nusižengęs.
Dar pabandžiau apeliuoti į įstaigos funkcijas su klientais bendrauti maloniai, tenkinti jų poreikius, tačiau darbuotoja piktu ir įsakmiu tonu pareikalavo apleisti patalpas, nes ji teisi, neprivalo nieko daryti, o parduoti magnetuko negali“, – apie incidentą pasakojo Egidijus. Supratęs, kad susitarti nepavyks, kaunietis išėjo iš Panevėžio TIC, o šeima, nenorėjusi gadintis nuotaikos, iš ten spruko anksčiau. Egidijus sako taip ir nesupratęs, kodėl darbuotoja sėdėjo darbo vietoje, jei net nesupažindino su miestu. „Nors nelabai ir norėtųsi klausyti žmogaus, kuris į klientus žiūri kaip į trukdančius jos brangų laiką“, – jaučia apmaudą kaunietis. Slogi turistų nuotaika išsisklaidė Kupiškyje.
Pasak Egidijaus, ten jie liko sužavėti šiltu bendravimu, gebėjimu sudominti. TIC darbuotoja net neprašyta pasakojo apie miestą, jo įžymybes, įdomybes. Kupiškyje keliautojai užtruko triskart ilgiau nei Panevėžyje. Visgi kaunietis tvirtina, jog nemalonus turizmo vadybininkės bendravimas nepakeitė jo geros nuomonės apie Panevėžį. „Jūsų miestas puikus, ne kartą esu jame lankęsis. Vienas žmogus tikrai negali pakeisti mano nuomonės“, – sako Egidijus.
Tvirtina buvus kiek kitaip
Tądien dirbusi Panevėžio turizmo informacijos centro turizmo vadybininkė Renata Jakubaitienė pamena kauniečių šeimą. Jos teigimu, penktadienio vakarą prieš pat darbo pabaigą sugedo kasos aparatas. Jis sutaisytas tik pirmadienio rytą, nes aptarnaujanti įmonė savaitgaliais nedirba.
„Nuo pat ryto užsuko turbūt minima šeima ir reikalavo jiems parduoti „Surink Lietuvą“ projekto Panevėžio magnetuką. Atsisakiau parduoti – negalėjau įmušti pinigėlių į kasos aparatą ir išduoti žmonėms čekio. Dėl to ir sukilo jų pyktis“, – aiškina R. Jakubaitienė.
Vadybininkė neigia, kad ji vos tik turistams įėjus pro duris nemandagiai bendravusi. „Buvo mandagiai bendraujama, kol nepradėjo kilti balsas ir aš perklausiau, kokią jie turi teisę ant manęs šaukti.
Tai sukėlė jų pyktį ir atsakas buvo toks, koks buvo“, – savo versiją pasakojo R. Jakubaitienė. Turizmo vadybininkė neneigia, kad žmonės siūlė palikti voką ir pinigų, jog jiems persiųstų magnetuką.
Darbuotoja tvirtino to negalėjusi padaryti, pinigų nebūtų galėjusi įnešti į kasą. „Jeigu pinigus pasidėsiu kažkur į stalčių, nusižengsiu visoms taisyklėms. Aš negaliu pinigų neįmušti į kasą ir juos kažkur padėti“, – įsitikinusi R. Jakubaitienė. Panevėžio TIC taip pat siunčia magnetukus paštu, nes ne visada jų turi, kai atvyksta žmonės. Tačiau tokiais atvejais miesto svečiai iš anksto sumoka už šią paslaugą ir gauna kasos kvitą. R. Jakubaitienės teigimu, kadangi projektas populiarus, tądien TIC apsilankė daug žmonių ir visi liko be magnetukų.
Anot jos, dėl susidariusios situacijos visi buvo supratingi. „Suprantu žmones. Atvykus iš kitų miestų, labai apmaudu nenusipirkti magnetuko, bet prisiimti svetimus pinigus ir padėti kažkur į stalčių? Aš nenorėjau tokios atsakomybės, nes tai – neteisėta“, – aiškina vadybininkė. Šiuo metu Panevėžio TIC turi parduoti tik miestą reprezentuojančių magnetukų, o rajono – nėra.