Klaipėdos savivaldybė iki kovo pabaigos laukia tiekėjų pasiūlymų techninių darbų projektavimui – jų kaina neturėtų viršyti 25 tūkst. eurų.
Klaipėdos administracijos direktoriaus pavaduotojas Andrius Dobranskis BNS sakė, kad planuojama stiprinti tilto konstrukcines dalis, numatyti lietaus vandens surinkimo sprendimus, jį perdažyti. Taip pat dar iki vasaros planuojama pakeisti tilto pakėlimui reikalingą reduktorių, o didesni darbai, parengus projektą, galėtų būti pradėti kitąmet.
„Automatika tikrai yra pasenusi, su tiltu yra tam tikrų bėdų, jį pakėlus, ne visada jis gali nusileisti, yra ir prietilčio pažeidimai, jis nestovi lygiai, klausimų – nemažai“, – sakė A. Dobranskis.
Savivaldybė numato, jog ateityje reikėtų įdiegti naują tilto perdangos valdymo automatinę sistemą, kuri leistų tiltą valdyti nuotoliniu būdu.
Projektuotojai turės parengti eismo organizavimo schemą remonto darbų laikotarpiu.
„Biržos tiltu keliauja viešasis transportas. Kol nėra darbo projekto, negalime pamatyti, kokios bus apimtys, ką reikės daryti. Jei reikės, galbūt, tai būtų dalinis eismo uždarymas, gal transportas galėtų dalintis viena juosta“, – kalbėjo savivaldybės atstovas.
Tiltas pakeliamas per Jūros šventę, taip pat kai po juo į Danę turi praplaukti didesni laivai, pavyzdžiui, „Meridianas“ ar kiti.
„Aukštis nėra didelis, nesiekia 3 metrų, tad nereikia ypatingai didelio laivo, ir jį jau reikia kelti, bet stengiamės tilto pernelyg dažnai nekilnoti“, – sakė A. Dobranskis.
Pastarąjį kartą tilto kapitalinis remontas atliktas 2007-aisiais metais.
Kultūros vertybių registre esantis dabartinis plieninis varstomasis tiltas per Danės upę tarp Herkaus Manto ir Tiltų gatvių atstatytas 1948-aisiais. Ankstesnis, 1879-aisiais statytas metalinis tiltas ant mūrinių atramų, buvo sugriautas II-ojo Pasaulinio karo metu. Pirmasis senasis medinis Biržos tiltas iki XVIII vidurio buvo vienintelis tranzitinis Klaipėdos tiltas, davęs miestui nemažai pajamų, jo viduryje buvo suprojekutota nedidelė atidaroma anga, kad pralįstų burlaivių stiebai.