„Vienareikšmiškai taip. Todėl ir minėtas ir aptartas planas apima pagalbą ne tik mokiniui, bet ir mokytojui. Kad jis turėtų galimybę tinkamai kelti kvalifikaciją, skirti laiko mokiniui. Ir ta dėmesio ir pagalbą mokiniui individualizuoti.
Atliepti tą lūkestį, kad galutinė stotelė – egzaminas būtų maksimaliai sėkmingas, kiek vaikas gali“, – kalbėjo ji.
Matematikos bėdos
Trečiadienį abiturientai laikė matematikos valstybinį brandos egzaminą. Praėjusiais metais šio egzamino neišlaikė rekordiškai daug abiturientų – daugiau nei trečdalis. Anot E. Dobrowolskos, jeigu rezultatai ir vėl bus blogi, sistemą būtina keisti.
„Turbūt puikiai suprantame, kad matematikos egzaminas, kaip ir bet koks kitas, nėra vien savatikslis – kiek išlaiko, o kiek ne. Tikslas yra, kad mokiniai, išlaikydami tą egzaminą galėtų įvertinti savo žinias. Ir jei rezultatai horizontalūs, ne atskirų atvejų, yra tikrai blogi, reiškia, kad mums būtina keisti sistemą.
Kitaip sakant – mokiniui būtina sudaryti sąlygas geriau išmokti. Jeigu yra sunkumų, tai padėti su jais susitvarkyti“, – kalbėjo ministrė E. Dobrowolska.
Laikinai švietimo, mokslo ir sporto ministrės pareigas einanti teisingumo ministrė laidoje „Delfi interviu“ pabrėžė, jog reakcija iš ministerijos buvo.
„Dėl to ir yra sudarytas planas 2023–2030 metų būtent matematikos įgūdžio mokymo ir mokymosi planas – kokiu būdu padėti pasiekti tų geresnių rodiklių. Ir planas yra orientuojamas į pagalbą tiek pačiam mokiniui, tiek ir mokytojui.
Tam, kad mes galėtume judėti į tai, kad tikrai dauguma vaikų mokykloje (visus metus, aut. p.). Juk ne 12 klasėje mes staiga pradedame mokytis matematikos. Tai reiškia, kad visas tas laikotarpis, kol vaikas yra mokykloje, jis turėtų užtikrinti tą sisteminį mokymąsi“, – teigė laidos „Delfi interviu“ pašnekovė E. Dobrowolska.
Jos teigimu ir tyrimai rodo, kad ikimokyklinio amžiaus vaikai, kurie lanko darželius, jiems suteikiama pagalba egzaminus išlaiko tikrai geriau.
„Būtina reaguoti ir į individualius atvejus – jeigu bandomasis egzaminas, kiti patikrinimai indikuoja, jog pagalba yra reikalinga, ji ir turi būti suteikiama“, – pabrėžė ministrė.
Pasirodžius praėjusių metų matematikos brandos egzamino rezultatams, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijoje buvo sukurta darbo grupė, kurį pateikė priemonių planą. Šios sudarytos darbo grupės išvada buvo labai paprasta – egzaminų rezultatai blogėja kasmet.
E. Dobrowolska laidoje išvardijo priemones, kurios jau įgyvendinamos.
„Ne tik buvo sudarytas minėtas planas, kai buvo sudaryta minėta darbo grupė. Nes tikslas buvo, kad ne politikai dėliotų tuos žingsnius, bet ekspertai, kurie tikrai žino, kas yra, kokiu būdu gali būti sprendžiama.
Tai ne tik planas yra paruoštas, bet svarbu, jog yra didinamas ir valandų skaičius – kiek yra skiriama matematikai. Mes kalbame ne apie 12 klasę, kurioje yra kartojimas ir pasiruošimas pačiam egzaminui, bet būtent ankstyvosiose klasėse, kad vaikas kuo anksčiau būtų supažindinamas tuo lygmeniu kokį gali suprasti matematinius įgūdžius“, – kalbėjo E. Dobrowolska.
Laidos „Delfi interviu“ pašnekovė tikino, jog matoma ir aiški koreliacija tarp egzaminų rezultatų ir prieš juos atliktų bandomųjų egzaminų.
„Jie ir išlaiko tuos egzaminus geriau. Jie leidžia pasitikrinti, įsivertinti, kai kuriems ir pasitempti. Taip, stebuklo per vienerius metus mes nepadarysime, ko nepadarėme per 12 metų. Bet indikacija, kur labiau atkreipti dėmesį tikrai padeda“, – sakė švietimo, mokslo ir sporto ministrės pareigas laikinai einanti ministrė E. Dobrowolska.
Kada nauja kandidatūra?
Laikinai švietimo, mokslo ir sporto ministrės pareigas einanti E. Dobrowolska teigė, jog naujosios kandidatūros tikimasi sulaukti šio mėnesio pabaigoje.
„Tai, ką matome iš viešosios erdvės, tam, kad ministras būtų paskirtas laukia ir priesaika Seime. Ir kol kas pavasario sesijos pabaiga Seime yra numatoma iki birželio 30 dienos. Tikėtina, kad tai ir yra tas terminas“, – laidoje „Delfi interviu“ kalbėjo E. Dobrowolska.