Tokie mokymai karininkams vyksta jau pusmetį. Į praktinį vairavimą kariai iš įvairių dalinių kasdien suvažiuoja į Panevėžio rajone esantį Pajuosčio lėktuvų kilimo taką.

Vadovybės apsaugos tarnybos J4 skyriaus vadovas Arūnas Jankauskas teigė, kad būtent šis takas šiuo metu yra neužimtas, ganėtinai platus, jame galima imituoti net kelias važiavimo juostas, o judriame greitkelyje važiuoti kortežu nepasimokysi. Būtent todėl mokymai vyksta būtent ten.

„Mūsų tikslas yra saugiai pristatyti saugomą asmenį į tam tikrą vietą: gyvenimą vietą, šio renginio metu – į viešbutį, LITEXPO rūmus, kur vyks pagrindiniai susitikimai“, – aiškino jis.

Vadovybės apsaugos tarnybai pritrūko darbuotojų, todėl apmokomi Lietuvos kariai.

„Mūsų tarnyba saugo Lietuvos ambasadas užsieny. Tai pareikalavo tam tikro žmonių skaičiaus, atėmė tam tikrą resursą“, – aiškino A. Jankauskas.

Vairavimo mokymams, specialiai NATO viršūnių susitikimui atrinkti kariai – nepriekaištingos reputacijos, lojalūs Lietuvai. Jie visi yra vairuotojai, tačiau vairavimas kortežu reikalauja specialaus pasiruošimo.

„Išlaikyti atstumus – to mes reikalaujame ir, kad į tuos atstumus niekas neįsiterptų, neįvažiuotų ir tiek. Mes čia dviračio neišradinėjame, tiesiog tokius turime savo taktinius dalykus“, – pasakojo Vadovybės apsaugos tarnybos instruktorius Gytis Meškauskas.

Kad į mašinų koloną neįlįstų koks svetimas automobilis, vairuotojas esą turi išlaikyti maksimaliai saugų ir, kartu, mažą atstumą.

„Turi būti nedideli tarp automobilių atstumai. Mokinami kariškiai, mokinami policijos pareigūnai tam tikros technikos, kaip neįsileisti svetimų automobilių į kortežo vidų“, – teigė A. Jankauskas.

Jeigu taip pasitaiko – prisikabinusi svetima mašina paleidžiama arba savotiškai išstumiama iš kortežo.

LNK vidurdienio žiniose atskleidžiama, kad atstumas tarp kortežo mašinų – vos iki 3–jų metrų.

„Iššūkis ir yra pats didžiausias, kad jie būtų kaip vienas vientisas vienetas“, – teigė Vadovybės Apsaugos tarnybos instruktorius Gytis Meškauskas.

Kortežo greičiai – pagal taisykles. Būna išimčių, kai vėluojama, todėl, įjungus signalus, kortežo vairuotojai gali greitį viršyti arba, įsitikinus, kad kitiems eismo dalyviams saugu, važiuoti per raudoną šviesoforo signalą.

„Stengiamės pratinti, kad įvažiavus į Vilniaus miestą, turbūt būsime suspausti į tam tikrus rėmus ir turėsime minimaliai tos vietos“, – teigė G. Meškauskas.

Vairavimo mokymams priimta karių su rezervu. Prasčiau vairuojantiems vežioti pasaulio lyderių leista nebus.

Visą LNK reportažą žiūrėkite čia: