„Vėluoja, niekada laiku neatvažiuoja“, – LNK skundėsi perone sutikta keleivė. Kitas keleivis teigė, kad jo traukinys vėlavo apie 20 minučių.
„Vėlavo 8 ar 9 minutes, man asmeniškai tas vėlavimas jokios reikšmės neturėjo, bet, aišku, jei skubi į oro uostą ar dar kažkur, gali turėti“, – kalbėjo dar vienas LNK žurnalistų sutiktas vyriškis.
Dalis iš anksto bilietų nenusipirkusių keleivių liko nusivylę. Pavyzdžiui, nebeliko bilietų į Klaipėdą.
Kai kurie stotyje sutikti keleiviai teigė bilietus perkantys iš anksto – prieš dvi, kartais ir prieš tris savaites.
„Traukinių parkas yra ribotas, todėl kas pirmesnis – tas suspėja“, – LNK Žinioms sakė keleivių vežimo bendrovės „LTG Link“ Verslo plėtros ir rinkodaros vadovė Dovilė Aleksandravičienė.
Iššlavė bilietus
Prieššventiniai bilietai buvo iššluoti – žmonės laiką planuoja iš anksto, tačiau realybė tokia, kad net ir įsigijus bilietą, niekas negarantuoja, jog ten, kur planavote, nuvyksite laiku ir sklandžiai, ar neteks iš traukinio išlipti pusiaukelėje ir persėsti į autobusą, kurį parūpins patys geležinkelininkai.
Pasak D. Aleksandravičienės, tokiais atvejais keleiviams ne tik kompensuojama kas priklauso pagal keleivių vežimo reglamentus, bet ir dovanojamos nemokamos kelionės.
„Tikrai apgailestaujame, kad tos patirtys pasitaiko tokios mūsų klientams. Jų, deja, kartais yra“, – teigė įmonės atstovė.
Problema pasidaro dar aštresnė, kai keleivių srautas išauga.
Keleiviai dalijasi, ką jiems yra tekę patirti.
„Man yra buvę, kai važiavau su vaiku. Šiauliuose ilgai stovėjo – man atrodo, sugedo šildymas. Buvo žiema, nebuvo aišku, ar mes apskritai pasieksime Vilnių. Stovėjome porą valandų, buvo truputį nejauku, tamsu“, – prisiminė viena pašnekovė.
Kita pasakojo, kad buvo sugedęs traukinys, kuriuo ji vyko.
Tuo metu „Lietuvos geležinkelių“ darbuotojų profsąjungos „Solidarumas“ pirmininkas Stanislavas Fedaravičius LNK Žinioms sakė, kad yra buvęs ir toks atvejis, kad sugedus traukiniui atvyko pagalbinis, kuris taip pat sugedo.
„Buvo atvejis, kad vos ne susidūrė traukiniai, be stabdžių važiuoja. Įsivaizduokite, čia yra tikrai bėdos“, – teigė jis.
Ši situacija, anot S. Fedaravičiaus, nutiko šių metų kovą.
„O kas toliau bus, prognozuoti neįmanoma. Nes gali būti ir tokių dalykų, kad keleiviai nukentės“, – įspėjo jis.
D. Aleksandravičienės teigimu, „LTG Link“, „Lietuvos geležinkeliams“ saugumas yra pats svarbiausias dalykas, o nesaugūs traukiniai nevažiuoja.
Tačiau „Solidarumo“ pirmininkas tikina, kad situacija kritiška buvo dar prieš dvejus ar trejus metus, kai panašių atvejų pasitaikydavo maždaug dukart per mėnesį.
„Bet dabar jau vos ne kas antrą dieną. Neturiu žodžio, kaip tai pavadinti, nes kritiška buvo anksčiau. Viskas genda, nes technika yra technika, ją reikia remontuoti“, – tikino jis.
Genda labai nedaug traukinių
Tačiau „LTG Link“ Verslo plėtros ir rinkodaros vadovė sako, kad traukinių gedimų be labai rimtų priežasčių yra 0,2 procento. „Tai skaičius tikrai yra labai nedidelis“, – sakė ji.
Dėl visų nesklandumų kenčia ir darbuotojai – jiems tenka sugerti keleivių nepasitenkinimą – išsitęsia ir darbo valandos.
„Pavyzdžiui, suplanuotas 10 valandų grafikas, bet gali žmogus ir visas 15 valandų“, – teigė S. Fedaravičius.
D. Aleksandravičienė teigia, kad pagrindinė priežastis yra infrastruktūriniai statybos darbai – pusė visų vėlavimų vyksta būtent dėl jų. Anot jos, didžioji dalis traukinių atvyksta laiku, o statistika rodo, kad vėluoja tik 5 proc. traukinių.
Jų priežiūrą paveikė ir Rusijos karas prieš Ukrainą – dalies traukinių atsarginės dalys buvo gaminamos Rusijoje.
„Kai kurias detales randame kitose rinkose, dėl šios priežasties tų gedimų nėra daug. Vienas kitas pasitaiko, be abejo, bet jų nėra daug – mes esame suvaldę šią riziką“, – kalbėjo įmonės atstovė. Pasak jos, perkami ir nauji traukiniai, kurie Lietuvą pasieks 2026 metais.
Visą LNK Žinių reportažą apie „Lietuvos geležinkelių“ keleivių problemas žiūrėkite čia: