Pagerbė legendinius lakūnus
Vakar lakūnai ketino iš Niujorko skristi į Čikagą ir savaitę bendrauti su JAV lietuvių bendruomene. Vėliau lakūnų laukia skrydis atgal į Lietuvą. Tai būtų pirmasis skrydis iš Lietuvos per Atlantą ir atgal lengvu lėktuvu. Pagerbdami legendinių Lietuvos lakūnų žygį, nedideli lėktuvai keletą kartų jau perskrido Atlantą, bet tik į vieną pusę - iš JAV į Lietuvą.
49 metų Ramonas ir pora metų jaunesnis Staniulis savo skrydžiu norėjo pagerbti 1933 metų Stepono Dariaus ir Stasio Girėno transatlantinį skrydį "Lituanica". Savo projektą, kuriam rengėsi daugiau nei pusmetį, kauniečiai pavadino "Lituanica 70". "Mintis apie skrydį gimė netikėtai. Artėjo "Lituanicos" skrydžio jubiliejus ir norėjome pagerbti drąsius lakūnus. Tiesa, neverta lyginti Dariaus ir Girėno bei mūsų skrydžių. Dabar skristi visai kitos techninės galimybės, nereikia orientuotis pagal žvaigždes ir panašiai", - prieš skrydį LŽ sakė Ramonas.
"Lituanica 70" yra gerokai modernesnė už vienmotorę "Lituanicą", tačiau ir joje nėra nei tolimojo ryšio priemonių, nei nuo apledėjimo saugančios sistemos.
Kelionė užtruko
Birželio 20 dieną po iškilmingų palydėtuvių lakūnai dvimotoriu lėktuvu "Piper Twin Comache" (PA-30) pakilo iš Kauno Dariaus ir Girėno oro uosto. Po 6 valandų skrydžio lakūnai nusileido Norvegijos mieste Bergene ir porą dienų laukė palankaus skrydžiui oro. Tačiau bandant lėktuvo variklius trūko stabdžiai ir pajudėjęs lėktuvas atsitrenkė į šalia stovėjusį sunkvežimį. Sulamdytą lėktuvo sraigtą teko keisti, o variklį išbandyti atestuotoje Oslo įmonėje. Bergene lietuviai užtruko ilgiau kaip savaitę.
Tęsdami skrydį lietuviai leidosi Islandijoje, Grenlandijoje ir dviejose Kanados miestuose. Paskutinis etapas iš Kanados miesto Sent Džonso iki Niujorko truko apie dvi valandas.
Prieš 33 metus pagamintu lėktuvu Ramonas ir Staniulis 7,5 tūkstančio kilometrų tikėjosi įveikti per 35-37 valandas skrydžio. Kelionė dėl nepalankių oro sąlygų ir smulkių incidentų iš Kauno iki Niujorko truko 16 parų. Į Lietuvą pilotai mėgėjai ketina parskristi liepos 19 dieną. Jų nusileidimas turėtų tapti Kauno aviacijos šventės puošmena.