„Šiuose punktuose nėra pakankamai infrastruktūros užtikrinti asmenų ir transporto priemonių kontrolę. Be to, galėsime daugiau savo personalo skirti sienos stebėjimui ir apsaugai, kas mums padės geriau kontroliuoti padėtį“, – žurnalistams antradienį kalbėjo R. Liubajevas.
VSAT vado teigimu, dviejų pasienio kontrolės punktų uždarymas neturėtų paveikti ir krovininio transporto judėjimo.
„Šių kontrolės punktų uždarymas neturėtų labai didelio poveikio krovininio transporto judėjimui, nes per minėtus kontrolės punktus vyksta arba tuščias krovininis transportas, arba (vyksta – ELTA) piliečiai“, – pažymėjo VSAT vadas.
Pasak jo, sprendimas tęsti Šumskų ir Tverečiaus punktų eksploatavimą buvo priimtas laikinai dėl Medininkų kontrolės punkte vykstančios rekonstrukcijos.
„Artimiausiu metu ji bus užbaigta ir judėjimas, ir infrastruktūra prie valstybės sienos grįš į savo įprastinį režimą – vykimas per valstybės sieną bus įmanomas per 3 kontrolės punktus. Šiuo metu yra 5 kontrolės punktai, po uždarymo bus likę 3 kontrolės punktai“, – pažymėjo R. Liubajevas.
ELTA primena, kad vidaus reikalų viceministras Arnoldas Abramavičius penktadienį pranešė, kad artimiausiu metu bus priimti sprendimai dėl dviejų pasienio kontrolės punktų su Baltarusija uždarymo.
Pastaruoju metu stebimas Rusijos karinės bendrovės „Wagner“ samdinių persikėlimas į Baltarusiją. Lenkijos ir Lietuvos duomenimis, šiuo metu į šalį perkelta apie 4 tūkst. samdinių.
Į kaimyninę šalį atvykę „Wagner“ samdiniai kartu su Baltarusijos armija vykdo pratybas Bresto poligone, esančiame už 40 km nuo Ukrainos ir 30 km nuo Lenkijos sienų. Lenkijos vadovybė prieš keletą savaičių nutarė perkelti karines formuotes iš šalies vakarų į rytus.
Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad Lietuvai bei kaimyninėms Latvijai ir Lenkijai gali tekti uždaryti sieną su Baltarusija, jeigu saugumo situacija dėl į šalį atvykusios karinės samdinių grupuotės „Wagner“ taptų itin komplikuota. Visgi, G. Nausėda akcentuoja, kad tai būtų kraštutinė priemonė.