„Kalbant apie jos dalies išskaidymą – tas pasiūlymas atrodo prieštaraujantis pačios programos idėjai. Kadangi mintis yra tokia, kad turi būti remiamasi mokslu, duomenimis, o ne daryti tai vertybiniu klausimu“, – Eltai pirmadienį po susitikimo su Lietuvos moksleivių sąjungos (LMS) atstovais teigė V. Čmilytė-Nielsen.

Ji taip pat pažymėjo, kad patys moksleiviai palaiko esamą programą ir mato jos prasmę.

„Vos ne dešimtmetį kalbama apie tai, kad tokia programa yra reikalinga ir jie dabartinę programą vertina labai pozityviai kaip žmonės, kuriems ji yra skirta“, – sakė parlamento vadovė.

Moksleiviai: tai neadekvatus ir nekonstruktyvus siūlymas
LMS viceprezidentas Emilis Mikulskis po susitikimo su Seimo vadove taip pat kritikavo opozicijos iniciatyvą ir teigė, kad siūlymas lytiškumo dalį perkelti į dorinio ugdymo pamokas – nekonstruktyvus ir neadekvatus.

„Vertiname, kad tai nėra konstruktyvus siūlymas ir tai yra bandymas pataikauti abiem pusėms nesivarginant aiškintis. (…) Tai nėra sąžininga prieš moksleivius, nes švietimas turėtų būti grindžiamas, mūsų nuomone, taip pat ir moksleivių interesais, kurie yra didžioji švietimo sistemos dalis. Tai vertiname neadekvačiai“, – Eltai sakė E. Mikulskis.

Jis taip pat pabrėžia, kad daug ginčų sukėlęs ir opozicijos akcentuojamas lytiškumo ugdymas sudaro tik nedidelę Gyvenimo įgūdžių programos dalį.

„Lytiškumo ugdymas, kurį labai visi mėgsta akcentuoti – tai yra dešimtadalis programos. Mes kalbame apie 2 pamokas 5 ir 7 klasėje, viena – vienais metais, kita – kitais. 6 ir 8 tai yra integruotas turinys“, – teigė E. Mikulskis.

Pasak moksleivių atstovo, politikų tarpusavio nesutarimai dėl Gyvenimo įgūdžių programos nėra konstruktyvi diskusija, o labiau pasirodymas prieš rinkimus.

„Tai net sunku pavadinti diskusija – tai yra šaudymasis lozungais artėjant rinkimams, kad atrodytų nuoseklesni šiais klausimais. Nelabai vyksta normalios diskusijos apie programos turinį – paimant pavyzdį, kai minima, kad programoje nėra mamos, vaiko, tėčio. (…) Taip yra todėl, kad ne visi vaikai Lietuvoje gyvena su savo biologiniais tėvais – kiek jų gyvena globėjų šeimose ar pas kitus giminaičius“, – atkreipė dėmesį E. Mikulskis.

„Tiesiog yra pasiimami tam tikri teiginiai ir jie išimami iš visiškai konteksto, pamirštant jų paaiškinimą“, – pažymėjo LMS viceprezidentas.

ELTA primena, kad Seimo opozicinės frakcijos praėjusią savaitę įregistravo projektą, kuriuo siūlo iš Gyvenimo įgūdžio programos išbraukti lytiškumo ugdymo dalį. Šia inciatyva siekiama, kad lytiškumo ugdymas būtų integruotas į dorinį ugdymą, o tėvai galėtų pasirinkti, ar vaikai mokytųsi pagal tikybos pamokoms, ar pagal etikos pamokoms pritaikytą programą.

Iniciatyva siūlo Švietimo įstatyme įtvirtinti normą, kad į dorinio ugdymo (tikybos ir etikos) programas integruojamas socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymo komponentas, susijęs su moksleivio lytiškumo ugdymu. Pažymima, kad tėvams pagal savo įsitikinimus renkantis dorinį ugdymą (etiką arba tikybą) jie kartu pasirinktų ir jų įsitikinimus atitinkantį lytiškumo ugdymą.

Pastaruoju metu netyla diskusijos dėl nuo rugsėjo 5, 7 ir 9 klasėse atsiradusios gyvenimo įgūdžių pamokos. Rugsėjo pradžioje socialiniuose tinkluose imta dalintis netikru dokumentu, kuriame buvo rašoma, kad naujojoje gyvenimo įgūdžių pamokoje moksleiviai bus mokomi lytiškumo „pagal LGBT ideologijos standartus“.

Nors Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) iškart pranešė, kad socialinėje erdvėje plintantis dokumentas neturi nieko bendro su tikruoju programos turiniu, dalis savivaldybių merų išreiškė kritiką ir nepasitikėjimą startavusia programa.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)