Vadovai privalės būti nepriekaištingos reputacijos ir kasmet teikti veiklos ataskaitas, jas vertins mokyklos taryba.

Už tokias Švietimo įstatymo pataisas penktadienį balsavo 70 parlamentarų, prieš buvo devyni, 11 susilaikė.

Švietimo įstatymo pataisas inicijavo prezidentė Dalia Grybauskaitė. Ji siūlė, kad tos pačios valstybinės ir savivaldybės švietimo įstaigos, išskyrus aukštąsias mokyklas, vadovu tas pats asmuo gali būti skiriamas ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės.

Seimas išbraukė šią normą, teigdamas, kad nepagrįstai darbo netektų gerai dirbantys mokyklų direktoriai, o gerų vadovų ir dabar sunku rasti.

Parlamentarai paliko valstybės vadovės pasiūlytą normą, kad švietimo įstaigos vadovu gali būti tik nepriekaištingos reputacijos asmuo.

Pagal priimtas pataisas, švietimo įstaigos vadovas, baigęs penkerių metų kadenciją, turi teisę dalyvauti tos pačios švietimo įstaigos viešame konkurse vadovo pareigoms eiti.

Jeigu pasibaigus kadencijai gerai dirbęs švietimo įstaigos vadovas atsisako dalyvauti viešame konkurse toliau eiti pareigas, esant galimybei, jam turi būti pasiūlytos iki paskyrimo švietimo įstaigos vadovu eitos arba kitos pareigos.

Seimas taip pat nustatė, kad mokyklų direktoriai kasmet privalės teikti bendruomenei ir švietimo įstaigos tarybai svarstyti bei viešai paskelbti savo metų veiklos ataskaitą. Jeigu taryba šią ataskaitą įvertins nepatenkinamai, ji turės kreiptis į švietimo įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją ir prašyti jos įvertinti švietimo įstaigos vadovo darbą. Jeigu dvejus metus iš eilės ataskaita įvertinama nepatenkinamai, privalu tokį vadovą atleisti.

Ketvirtadienį priimtomis Švietimo įstatymo pataisomis įteisinta dar viena naujovė – švietimo įstaigų vadovų rezervas. Į jį pateks asmenys, kurie atitiks švietimo ir mokslo ministro nustatytus švietimo įstaigos vadovui keliamus reikalavimus.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (84)