„Mokytojai galės išbandyti iš viso 17 nuotolinio, mišraus ir hibridinio ugdymo pamokų pavyzdžių. Išbandymą planuojama pradėti spalį ir tęsti iki kitų metų sausio vidurio. Remiantis išbandžiusių mokytojų pastabomis ir pasiūlymais numatoma patobulinti prototipų veiklų pavyzdžius ir juos pateikti skaitmeniniu formatu Švietimo portale www.emokykla.lt, kur jie bus prieinami visiems mokytojams“, – pažymi EdTech centro vadovė Indrė Šuolienė.
NŠA pažymi, kad hibridinio ugdymo metu lygiagrečiai derinami nuotolinis ir kasdienis būdas: dalis mokinių mokosi klasėje kontaktiniu būdu, o dalis jungiasi dalyvauti pamokoje nuotoliniu būdu. Mišrusis ugdymas vyksta, kad dalis ugdymo proceso organizuojama kasdieniu (kontaktiniu būdu), o dalis – nuotoliniu būdu visai klasei. Mokytojai naudoja šiuos būdus ir dabar, kai proceso netrikdo pašaliniai veiksniai, juos taikyti rekomenduojama ir bendrojo ugdymo planuose.
Skelbiama, kad šiuolaikinių didaktikų centras ir Mokyklų tobulinimo centro ekspertų grupė atliko sisteminę literatūros analizę. Išanalizuotos net 1972 mokslo publikacijos apie technologijų efektyvumą, jų pritaikymą įvairiems mokymo(si) būdams, pandeminiu laikotarpiu kilusius iššūkius nuo 2003 iki 2023 m. Šio publikacijų pagrindu sukurtas didaktinis modelis, žinomas CAFE-SAMR pavadinimu.
Šis tyrimas parodė, kad nuotolinio, mišriojo ir hibridinio mokymo(si) būdai laikytini lanksčiais mokymo proceso organizavimo būdais. Jie suteikia plačias mokymo aplinkų modeliavimo, mokymo formų įvairovės, lankstaus laiko planavimo, mokymo priemonių naudojimo naujiems technologiniams sprendimams galimybes.
Šiuos siūlomus pamokų pavyzdžius padės įgyvendinti ir mokykloms perkama hibridinio mokymo įranga.
Šiais mokslo metais EdTech centras planuoja mokykloms paskirstyti ir įrengti 500 hibridinės įrangos komplektų bei paruošti pedagogus su jai dirbti. Komplektą sudarys kompiuteris su reikalingais priedais, interaktyvusis ekranas, vaizdo kamera, mikrofonas bei garso kolonėlės.