Anot jo, sutartį su olandų įmone „Mammoet“ ketinama sudaryti antradienį, šiuo metu derinami teisiniai sutarties aspektai ir įkainiai.

„Komanda yra jau pasiruošusi, vieta bus apžiūrima robotais. Šansų lyg ir yra patekti į vidų, bet tam reikia atidaryti duris. Ar tai pasiseks, ar ne - dar neaišku, jie tai bandys patys padaryti“, - BNS sakė A. Raščius.

Anot jo, po sutarties pasirašymo dar apie tris dienas užtruks pasiruošimas operacijai - bus sulaukta įrangos, laivas nuplukdys specialistus iki nelaimės vietos Baltijos jūroje. Tuomet darbai, optimistiniais skaičiavimais, galėtų trukti apie dvi dienas.

„Tuomet, optimistiškai žiūrint, koks bus oras, jie sakė, kad per dvi dienas gali (atlikti darbus)“, - patvirtino „Oro navigacijos“ generalinis direktorius.

Šiuo metu dar nėra apsispręsta dėl lėktuvo iškėlimo - tai paaiškės po lėktuvo apžiūros. Jau sutarta, kad ji bus vykdoma pasitelkiant robotus, žmonės į vandenį neners, nes tai esą būtų per brangu.

Jis užsiminė, kad „kaina gali būti truputį didesnė“ nei susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus žurnalistams minėti 20-25 tūkst. eurų.

„Dabar jau yra sprendimas, kad karinės jūrų pajėgos duos laivą, yra jau 3 tonų kėlikas. Robotai ir žmonės bus jų. Jei jie būtų vežę savo, būtų kainos pakeitimai - jie patys ir pasiūlė, kad mums bus daug pigiau, jei naudosime savo laivus. Jei reikėtų iš Danės atplukdyti laivą, kaina išaugtų ir iki pusės milijono“, - sakė A. Raščius.

Darbai bus finansuojami iš Vyriausybės rezervo fondo. R. Sinkevičius neatmetė, kad regreso tvarka padengti išlaidas gali būti reikalaujama iš orlaivio savininkų - „Klaipėdos avialinijų“. Šios vadovai esą nepageidauja iškelti orlaivio, jei to nereikės siekiant atgauti galbūt ten esančius pilotų kūnus.

Ministras taip pat patvirtino, kad Baltijos jūroje nuskendęs orlaivis nebuvo draustas.

Iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs lėktuvas „An-2“ su patyrusiais lietuviais pilotais virš Baltijos jūros dingo gegužės 16-osios popietę. Po trijų parų lėktuvas rastas Baltijos jūros dugne. Ketvirtadienį nustatyta, kad orlaivyje yra bent vieno piloto kūnas.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (66)