Lėktuvą „Bellanca“, kuriuo rengdamiesi skrydžiui į Lietuvą skraidė S. Darius ir S. Girėnas, R. Paksas įsigijo Kanadoje, jis buvo išardytas ir per kelis mėnesius atplukdytas į Lietuvą.

„Originalius „Bellanca“ brėžinius gavome, bet dar neaišku, kur rasti S. Dariaus ir S. Girėno sukurtos „Lituanicos“ brėžinius. Tikimės, kad jie dar saugomi Amerikoje ir juos pavyks gauti. Tada reikės lėktuvą perdaryti, kad jis taptų „Lituanica“ ir vietoj numatyto tūkstančio kilometrų kelio galėtų įveikti 8 tūkstančius. Tada perdarant lėktuvą dirbo visa pramonė, dabar irgi teks padirbėti ir konstruktoriams, ir inžinieriams. Tam reikės maždaug 25 tūkst. eurų“, – sakė R. Paksas.

S. Darius ir S. Girėnas kelionę iš Niujorko į Kauną pradėjo 1933 metų liepos 15-ąją. Perskridę Atlando vandenyną liepos 17 dieną neaiškiomis aplinkybėmis jie žuvo tuometinėje Vokietijoje, netoli Soldino miestelio.

Lietuvių skrydis sudėtingomis oro sąlygomis buvo pirmas, kai oficialiai iš JAV į Europą skraidintas oro paštas.

Pagal be nusileidimo įveiktą nuotolį – 6411 km per 37 val. 11 min. – tai buvo antras pasiekimas aviacijos istorijoje. Iki skrydžio pabaigos buvo likusios trys valandos.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją