Apygardos teismas pažymėjo, kad ikiteisminis tyrimas buvo pradėtas 2019 m. rugsėjo 10 d., todėl iki šios dienos buvo pakankamai laiko procesiniams veiksmams atlikti ir surinkti didžiąją dalį įrodymų.
Be to, nuo merui taikomo nušalinimo nuo pareigų pradžios jau apklaustas gan didelis liudytojų skaičius, atlikti kiti reikalingi proceso veiksmai. Nutartyje teismas atkreipė dėmesį, kad Lietuvos Vyriausybei nuo kovo 16 dienos dėl koronaviruso plitimo grėsmės paskelbus karantiną visoje šalyje, buvo sustabdyta įmonių, įstaigų veikla, uždrausti masiniai susibūrimai.
Vyriausybė nutarimu nurodė, kad valstybės ir savivaldybės institucijose, įstaigose, valstybės ir savivaldybių valdomose įmonėse darbas organizuojamas ir klientai aptarnaujami nuotoliniu būdu, išskyrus atitinkamas funkcijas. Teismas konstatavo, kad tokia padėtis riboja visų Panevėžio miesto savivaldybės institucijų atstovų galimybę rinktis ne tik į susirinkimus, bet ir būti darbo vietose.
Todėl, teismo įsitikinimu, R. M. Račkauskas šiomis aplinkybėmis neturėtų jokios galimybės kliudyti tyrimui, darydamas kokią nors įtaką savivaldybės ar su ja susijusių įstaigų ir įmonių darbuotojams, valstybės tarnautojams. Dėl šių priežasčių teismas nusprendė, kad šiuo metu nėra teisinių pagrindų tęsti procesinės prievartos priemonės – nušalinimo nuo pareigų terminą.
Teismas taip pat mano, kad šiuo sunkiu valstybei laikotarpiu R. M. Račkauskas, eidamas savo tiesiogines mero pareigas, neabejotinai pasitarnautų miesto ir jo gyventojų gerovei ir saugumui. Ši Panevėžio apygardos teismo nutartis neskundžiama.