„Padėtis liūdna. Jei iki metų pabaigos sutaupyti teks tiek, kiek numatoma taupymo plane – 600 tūkstančius litų, žiemos mėnesiais mūsų darbo miestas praktiškai nebejaus“, – Ūkio, aplinkosaugos ir miesto plėtros komiteto nariams posėdyje pranešė AB „Panevėžio specialus autotransportas“ direktorius Valentas Bakšys.
Už miesto valymą, šiukšlių surinkimą ir išvežimą atsakingos įmonės veiklai šiais metais buvo numatyta 5 milijonai 950 tūkstančių litų. Per pirmąjį taupymo etapą nurėžta 350 tūkstančių litų, iš darbo atleisti 27 žmonės.
Pasak V.Bakšio, labai susispaudus išgyventi būtų galima, tačiau jei veržtis teks labiau – egzistavimo perspektyvos taps miglotos. Tektų ne tik atleisti daugiau darbuotojų, bet ir atsisakyti kai kurių svarbių funkcijų.
Darbo gali netekti dar 18–21 žmogus. Šiukšles išvežti teks nebe kasdien, o kas antrą dieną. Didžiausią nerimą kelia rudens mėnesiai, kai dėl krentančių lapų gerokai padidėja netvarka. „Apie daugiabučių kiemų valymą teks pamiršti, tačiau sąšlavas vis tiek būtina išvežti. Jos paliekamos sušluotos į krūvas, o jei vėjas išnešios, bus dar blogiau“, – paaiškino direktorius. „Bus Italija“, – Panevėžio perspektyvas įvardijo Tarybos narys Julius Beinortas.
Tarsis su žmonėmis
„Panevėžio specialaus autotransporto“ direktoriui nerimą kelia ir artėjantis regioninio atliekų centro atidarymas. Nuo rugpjūčio teks mokėti už šiukšlių išvežimą, o tam vėl reikės rasti pinigų.
Į dugną įmonę traukia ir augantys miesto Savivaldybės įsiskolinimai. Dabar Savivaldybė „Panevėžio specialaus autotransporto“ bendrovei skolinga 2,5 milijono litų.
„Reikia elgtis atsakingai, kad įmonė netaptų neveiksni, – nuogąstavo komiteto pirmininkas Petras Narkevičius. – Ir miesto paversto šiukšlynu negalime palikti.“
Administracijos direktorius Stasys Karčinskas pasiūlė bandyti tartis su gyventojais, kad daugiabučių namų kiemus jie valytų patys.
„Jei vietoj 240 valytojų dirbs 60, bent kiek apšvarinti galėsime tik miesto centrą“, – liūdnas perspektyvas nusakė V.Bakšys.
Trumpins darbo savaitę
Ne geresnė situacija ir UAB „Panevėžio gatvės“. Iki metų pabaigos bendrovė turės sutaupyti 390 tūkstančių litų.
Bendrovės direktorius Gintaras Petrauskas sako, kad tokia situacija reiškia, jog apie naujus darbus nebegali būti ir kalbos, nes ir dabartiniai stoja dėl prasto atsiskaitymo už medžiagas. „Jau esame gavę įspėjimų, kad medžiagų tiekimas bus nutrauktas, – neslėpė direktorius. – Naujo objekto nepradėsime jokio, duobes palopysim turimomis medžiagomis.“
1 mln. 190 tūkstančių litų, paliktų gatvėms apšviesti, reikštų, kad pakeisti perdegusių lempų ar tvarkyti linijų nebebus už ką. Pasak G.Petrausko, išgyvenimą sunkina ir per pusę sumažintos Kelių fondo skiriamos lėšos. Negana to, Kelių fondas vilkina atsiskaityti už jau atliktus darbus.
Tai išgirdus tai, komiteto narių akys nukrypo į administracijos direktorių S.Karčinską.
„Dėl tokių problemų aš nieko nelaukęs eičiau į Vyriausybę“, – svarstė J.Beinortas.
„Taip reikės ir daryti“, – sutiko administracijos direktorius.
Padėtį apsunkina ir 1,5 milijono Lt siekianti miesto Savivaldybės skola.
„Esant tokiai situacijai, darbuotojų atleidimo neišvengsime, – situaciją apibūdino G.Petrauskas. – Darbininkų atleisti nebegalime, mažinsime administracijos etatus. Nors jos ir taip sumažinome per pusę. Algas mažinsime iki minimalaus atlygio, o darbo dieną ketiname trumpinti iki keturių dienų per savaitę.“
Į politikų klausimus, kaip „Panevėžio gatvėms“ mažinamas lėšas pajus miestas, G.Petrauskas atsakė trumpai: „Matote, kokios dabar yra gatvės ir šaligatviai. Po metų vaizdas bus dar prastesnis.“