Jo teigimu, pernai į kilmės šalį buvo grąžinti šimtai žmonių, o šiemet, nuo metų pradžios iki gegužės 1-osios – atliktos 74 priemonės, kurių metu nustatyti 29 Centrinės Azijos valstybių piliečiai, kuriems surašyti sprendimai dėl grąžinimo. Jie į savo kilmės šalį privalo išvykti per nustatytą laiką.

Paprašytas paaiškinti, kas gi tos priemonės, A. Šantaras sakė, jog VSAT pareigūnai patys gali atlikti tikrinimą, bet gali tai daryti ir su policijos pareigūnais.

„Sustabdome, policijos pareigūnai atlieka savo tikrinimą. Jei automobilyje vairuotojas arba keleivis yra užsienio pilietis, policijos pareigūnai pasikviečia mus į pagalbą, mes tikriname, ar užsienietis yra teisėtai Lietuvoje, ar ne“, – pasakojo jis.

VSAT atstovo teigimu, tikrinant pavežėjus pasitaiko, kad žmonių randama ne tik automobilio salone, bet ir kitose automobilio vietose.

„Buvo atvejis, kai vienas asmuo buvo rastas bagažinėje“, – prisiminė LNK Žinių pašnekovas.

Jo teigimu, dažniausiai sutinkami Lietuvoje neturintys teisės būti asmenys iš Azerbaidžano, Uzbekistano, Kazachstano, Kirgizijos ir Tadžikistano.

Greitai nutraukia darbo santykius

„Jie atvyksta legaliai, įsidarbina, po to nutraukia darbo santykius ir jų buvimas tampa neteisėtu. Tikrinimo metu jie teigia, kad to nežinojo“, – teigė jis.

Tokiems žmonėms yra surašomi protokolai dėl savanoriško grįžimo į kilmės šalį.

Atvykėliai, pasakojo laidos pašnekovas, naudojasi fiktyvių pakvietėjų dirbti paslaugomis. Kiek tokios paslaugos kainuoja, jis atsakyti negalėjo.

A. Šantaro teigimu, šią problemą padėtų spręsti rimtesnė atvykimo kontrolė, kuri, kilus abejonėms, leistų tokių žmonių apskritai neįleisti į Europos Sąjungą.

Jo teigimu, tikrinant atidžiau žiūrima į pavežėjus, statybininkus, maisto pristatytojus, taip pat – į studentus.

Jis akcentavo, kad pavežėjų paslaugas teikiantys užsieniečiai nėra įdarbinami pavežimo platformų, jie užsiima individualia veikla.

Pareigūnas teigė, kad Valstybinė mokesčių inspekcija jau inicijuoja teisės aktų pakeitimus, be to, įsigaliojo įstatymas, kad pavežėjai turėtų ES galiojantį vairuotojo pažymėjimą.

„Mes jau dabar pastebime, kad užsieniečių pavėžėjų skaičius šiek tiek mažėja“, – sakė jis.