Lietuvoje šiuo metu sandėliuose sukaupta per 62 tūkst. tonų druskos ir jos mišinio.
LNK žinioms saugomą druską rodęs „Kelių priežiūros“ kelių priežiūrios ir statybos departamento atstovas Karolis Sakalauskas atkreipė dėmesį, jog ji ruda ir gal ne visiems įprasta.
„Bet tai tiesiog kitoks gamybos būdas, jos efektyvumas yra visiškai toks pats. O kas yra barstoma ant kelių, tai per sezoną, praėjusių metų statistika – 110 tūkst. tonų“, – sakė jis.
Pasak kelininkų, marokietiškos druskos efektyvumas pernai pasiteisino o ir kaina dėl ilgalaikių įsipareigojimų šiemet nekilo.
„Druska veikia, mes atlikome daug bandymų ir mūsų ekspertai nustatė, kad marokietiška druska, lyginant su prieš tai buvusia baltarusiška, yra dar net ir švaresnė. Kas yra ir aplinkosaugos klausimas“, – tikino „Kelių priežiūros“ atstovas Rimantas Zagrebajevas.
Skaičiuojama, kad šiemet druskos keliuose bus išbarstyta trečdaliu daugiau nei pernai – apie 130 tūkst. tonų, nes pasikeitė kelių priežiūros reikalavimai. Tad ir barstytuvai į gatves važiuos dažniau.
„Dažniau reaguosime. Pasitelkdami mūsų informacinę kelių būklės sistemą, jos pagalba, ji mums planuos slidumą, mes turėsime vykdyti prevencinius barstymus. Ši taisyklė dabar yra įdėta į mūsų naujuosius reikalavimus.
Tai reiškia, kad mes tai darėme ir anksčiau, bet dabar darysime iš karto, kai mūsų sistema prognozuos slidumą“, – kalbėjo „Kelių priežiūros“ kelių priežiūrios ir statybos departamento atstovas K. Sakalauskas.
Daugiau valytuvų bus ir magistralėse, speciali sistema nurodys darbuotojams, kada keliuose jau yra pavojinga.
Dėl to teko įsigyti ir apie pusšimtį visiškai naujos technikos.
„Virš 20 naujų barstytuvų ir sunkvežimių, taip pat specialūs druskos krautuvai ir kita technika, reikalinga žiemos priežiūros darbams atlikti“, – tikino „Kelių priežiūros“ atstovas R. Zagrebajevas.
Visą LNK žinių reportažą žiūrėkite čia: