„Yra iškelta idėja, vadovaujantis vakarų šalių, pagrinde – Skandinavijos šalių bei Didžiosios Britanijos patirtimi, kad baudos už kelių eismo taisyklių pažeidimus galėtų būti diversifikuojamos. Kitaip tariant, taikomi didesni dydžiai nuo pajamų“, – savo pasiūlymą komentavo pats parlamentaras.

Jo teigimu, 100 eurų bauda, pateikiama kaip pavyzdys, asmeniui, kuris uždirba minimalų atlygį ir asmeniui, kuris uždirba 5 tūkstančius eurų, daro skirtingą poveikį.

„Todėl vadovaujantis tarptautine patirtimi iškelta ta diskusija. Akivaizdu viena, kad norint tokį teisės aktą Lietuvoje priimti, reikėtų eilę namų darbų padaryti. Kad būtų pasiektas tas efektas. Nes be visuotino žmonių pajamų deklaravimo tas pasiūlymas irgi būtų pernelyg ankstyvas“, – būsimus darbus „Info dienai“ vardijo D. Griškevičius.

Politikas priminė, jog viena iš didžiausių dabartinių bėdų yra ne baudų dydžiai, bet jų surinkimas.

„Kitaip tariant, baudų išrašoma tikrai nemažai, vien praėjusiais metais buvo fiksuota netoli 800 tūkst. pažeidimų. Tačiau baudų surinkimas kelia rūpestį ir sudaro tik trečdalį paskirtų baudų. Akivaizdu, kad čia labiausiai reikėtų dirbti. Bet pati idėja, kodėl ta apklausa buvo rengta, pažiūrėti kaip gyventojai tą tarptautinę praktiką vertintų, jei ji būtų mūsų šalyje.

Įdomus dar toks momentas – įvairias socialines apklausas stebint, sociologai irgi atkreipia dėmesį, kad ten, kur pajamų nelygybė yra aukšta, o Lietuvoje, deja, bet yra tų šalių gretose. Paprastai tų šalių gyventojai skeptiškai žiūri į tokių skirtingų dydžių baudų sistemą“, – kalbėjo D. Griškevičius.

Seimo narys pripažino, kad kol kas gyventojai skeptiškai vertina tokį pasiūlymą.

„Dabar ir laikmetis toks sudėtingas dėl tos infliacijos. Dabar ir to bendro susipriešinimo yra pakankamai, todėl šios idėjos pavasario sesijoje nesiruošiu registruoti. Bet manau, kad diskusija yra savalaikė. Ir ieškoti geriausių sprendimų yra verta“, – „Info dienai“ sakė Seimo narys D. Griškevičius.

Visą LNK pokalbį žiūrėkite čia: