Pranešama, kad dalis jų po incidento skubiai nugabenti į Utenos gydymo įstaigas, kitiems prireikė išsamesnės medikų apžiūros sostinėje. Likusiems septyniems ralio entuziastams gydymas tęsis namuose. Per varžybas sužeista 10 vyrų, 3 moterys. Vyriausiam beveik 70 metų, sužalojimus patyrė ir užsienio pilietis.
Automobilių sporto federacija pasidalijo, kad tragiškai ralyje žuvęs 21 metų jaunuolis buvo automobilių sporto bendruomenės narys, teisėjavo daugybėje varžybų. Sekmadienį Utenos policija dar kartą apklausė į žiūrovų minią lenktyniniu automobiliu įsirėžusį 37 metų latvį. Įtarimai dėl neatsargaus gyvybės atėmimo jam kol kas nepareikšti.
G. Notkus LNK vidurdienio žiniose pirmiausia pareiškė užuojautą per įvykį nukentėjusiems asmenims, žuvusiojo artimiesiems.
„Tai yra tragedija“, – kalbėjo jis.
Lenktynininkas pasakojo, jog pats važiavo šia trasa, tai buvo vakarinis greičio ruožas, su papildomais žibintais.
„Kažkokių išskirtinių sąlygų nebuvo. Kaip ir kituose raliuose, buvo vykdomas miesto greičio ruožas. Viskas buvo aptverta: saugumo juostos, tvorelės ir panašiai, rodyklės, taip pat iškabinti pranešimai, kad žiūrovams stovėti kažkur galima, o kažkur – ne.
O mums, kaip dalyviams, mes trasą įveikėme be jokių kliūčių. Mes buvome antrasis ekipažas, kuris (šia trasa, aut. p.) važiavome. Bet prieš mus dar pravažiuoja septyni ekipažai teisėjų su saugos automobiliais, dar pravažiuoja vadinami „nuliukai“, tai yra sportininkai, kurie atlieka teisėjų darbą, su švyturėliais. Ir tik tada paleidžia visą lenktynininkų eilę“, – kalbėjo G. Notkus.
Posūkis, kuriame penktadienio vakarą ir įvyko nelaimė, yra po 200 metrų tiesiosios, pasakojo lenktynininkas.
„Tai yra aštrus posūkis į kairę, kurioje praktiškai reikia sustoti, tada pasukus automobilį nuvažiuoti tolyn. Toje vietoje yra stabdoma, sukama į kairę“, – apie minėtą posūkį kalbėjo LNK vidurdienio žinių pašnekovas.
Jis kalbėjo, jog dabar sunku įvertinti, kodėl kitiems posūkį įveikti pavyko, o latvių ekipažui – ne.
„Sunku dabar įvertinti, kur buvo problema, ar tai buvo gedimas, ar ekipažo klaida. Bet faktas tas, kad buvo neįvertinta situacija ir padaryta klaida, o gal ir gedimas. Manau, kad čia jau teisėsauga tą dalyką išspręs ir aiškinsis“, – pasakojo tą pačią trasą penktadienį įveikęs lenktynininkas, automobilių sporto klubo vadovas G. Notkus.
Jis taip pat teigė, jog lenktynininkams varžybų trasą prieš joms prasidedant leidžiama pravažiuoti du kartus.
„Mes patys įvertiname jos sudėtingumą, yra posūkių kampai, rašome, kiek yra metrų iki tam tikro posūkio ir kokio sudėtingumo yra posūkis. Kartais pasirašome ir tai, ar reikia stabdyti, ar nereikia“, – apie pasiruošimą varžyboms pasakojo LNK vidurdienio žinių pašnekovas.
Kiti lenktynininkai, vertindami šią situaciją, teigė, jog reikia atidžiau planuoti vietas žiūrovams, nes ten jų būti neturėjo.
„Supraskite, kad krepšinio varžybos, kaip ir ralis, negali vykti be žiūrovų. Tai ir yra renginys žiūrovams. Aišku, visada saugumas yra pirmoje vietoje. Organizatorius prieš varžybas buvo išleidęs daug informacijos internete, daug bukletų, kur galima stovėti, o kur – ne. Daug juostų, užtvėrimų. Žiūrovai juk nestovėjo prie pat kelio, jie buvo už tam tikro atstumo. Niekas turbūt nesitikėjo, kad tas automobilis nestabdomas važiuos nuo trasos.
Manau, kad tas automobilis važiavo daugiau nei 100 km/h greičiu, kai turėjo sustabdyti automobilį ir pasukti. Tai yra labai sudėtinga situacija, daug klaustukų. Aišku, kad gaila nukentėjusiųjų“, – teigė LNK vidurdienio žinių pašnekovas lenktynininkas G. Notkus.
Jis kalbėjo, jog mano, kad ateityje federacija svarstys, kaip sustiprinti saugumą tokių renginių metu.
„Kokių dar imtis papildomų priemonių, kad tokių įvykių nebebūtų“, – kalbėjo jis.
Lenktynininkas skyrė paraginimą ir žiūrovams – saugoti save ir nestovėti per arti lenktynių trasos.
Visą LNK vidurdienio žinių pokalbį su lenktynininku G. Notkumi žiūrėkite čia: