„Pigių skrydžių bendrovės iš anglų kalbos verčiasi kaip žemų kaštų bendrovės. Jos neišnyks, pagrindinis jų produktas – pigesni nei vidutinės rinkos bilietai. Tai manau, kad šis produktas išliks ir ateityje. Kai konkrečiai kalbame apie žemų kaštų bendrovėse esančius ypatingai žemus tarifus, taip. Po paskutinio „Ryanair“ vadovo pareiškimo – buvo labai aiškiai deklaruoti tam tikri pokyčiai. (…)
Tai reiškia, kad jei šiai dienai vidutinė „Ryanair“ vidutinė bilieto kaina buvo apie 40 eurų, jo prognozėmis per artimiausius penkis metus ta kaina pakiltų iki 50 eurų“, – žadamus pokyčius LNK pristatė J. Gintilas.
Jis teigė, jog jokiu būdu negalima sakyti, kad bendrame kontekste, kai vien eurozonoje infliacija siekia 9 procentus, kuro kainos padvigubėjo per paskutinius 12 mėnesių.
„O kuro kainos sudaro apie trečdalį visų sąnaudų. Natūralu, kad bendrame kontekste kainos kils. Ypatingų žemų tarifų, kurių pagrindinė esmė buvo, kad jų būdavo labai nedaug – bilietai už eurą, iki 5 eurų, iki 9,99 euro, jie būdavo labiau marketinginiais tikslais.
Tai tie tarifai gali padidėti. Bet negaliu pritarti minčiai, kad pigių skrydžių era baigėsi“, – įžvalgomis su LNK dalijosi J. Gintilas.
Nacionalinės aviacijos asociacijos valdybos pirmininkas pasakojo, jog itin žemos bilietų kainos būdavo susijusios su tam tikromis akcijomis, tam tikrais marketinginiais sprendimais.
„Bendrovė save norėjo pozicionuoti, kad gali pasiūlyti skrydžius už labai pigiai viešojoje erdvėje. Ir tai būdavo gauti tam tikrą konkurencinį pranašumą. Aš kaip vartotojas, ir ko gero, dauguma žiūrovų, yra labai retai pasinaudoję tarifais nuo 1 euro iki 5. Aš asmeniškai niekada nebuvau tokiais tarifais pasinaudojęs“, – sakė jis.
J. Gintilas svarstė, jog žmonių keliavimo įpročiai mažai pasikeis, jei bilietas kainuos ne 10, bet 20 eurų.
„Ypatingai žemų tarifų gali kainos pakilti daugiau – ne 5, o 15 eurų būtų kaina“, – kalbėjo J. Gintilas.
Visą LNK pokalbį su J. Gintilu žiūrėkite čia: