„Kritiškai vertinu Ž. Pinskuvienės pasisakymus. Sulig tuo momentu, kai imame kalbėti apie tuos vaikus, ar apie tuos žmones, kitokius, tokius, kuriuos lyg atskirti reikėtų – mes jau pralaimime žmogaus teisių kovą. Atskiriame žmones, kurie ir šiaip dėl įvairių priežasčių ir aplinkybių yra atskirti. Švietimo srityje, ko tikrai labai prašo švietimo bendruomenė, tai ne atšaukinėti reformos, ne grįžti atgal kelis ar keliolika metų, o tiesiog praktiškai įgyvendinti tai, kas jau yra pradėta“, – antradienį žurnalistams Seime teigė V. Čmilytė-Nielsen.

„Mano manymu, kelias yra toks. Ten, kur trūksta mokytojų – ieškoti jų, ten, kur trūksta pagalbininkų – ieškoti jų, bet neatsitraukti nuo principinės pozicijos, kad turėtų būti įtraukus ugdymas, kad visi vaikai turėtų galimybę mokytis kartu. Švietimo bendruomenės ir mūsų visų, kaip visuomenės, pareiga yra užtikrinti tam reikiamas sąlygas“, – akcentavo ji.

Kaip skelbta anksčiau, praėjusią savaitę Ž. Pinskuvienė išplatino viešą pranešimą, kuriuo pareiškė, kad nuo rugsėjo 1 dienos specialiųjų poreikių vaikai Širvintose bus ugdomi atskirose, tam pritaikytose erdvėse. Anot jos, tokiu būdu bus užtikrinama kitų klasėje besimokančių vaikų mokslo kokybė.

Tokius merės pasisakymus kritikavo švietimo, mokslo ir sporto ministrė Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė. Premjerė Ingrida Šimonytė svarstė, kad šiuo atveju būtų galima griebtis ir teisinių priemonių. Savo ruožtu prezidentas Gitanas Nausėda sako ketinantis pasikalbėti su Ž. Pinskuviene.

Pinskuvienė sureagavo į Nausėdos kritiką dėl įtraukiojo ugdymo: ji nepagrįsta

Širvintų rajono merė Živilė Pinskuvienė sako, kad jos siekis specialiųjų poreikių turinčius vaikus ugdyti atskirose erdvėse sulaukė nepelnytos prezidento Gitano Nausėdos kritikos. Anot jos, valdančiųjų parengtas įtraukiojo ugdymo projektas supriešino visuomenę.

„Girdžiu ir suprantu jo (G. Nausėdos – ELTA) vakar viešai išsakytą poziciją ir vertinimą. (...) Mūsų sprendimas dėl įtraukiojo ugdymo Širvintose sulaukė visiškai nepagrįstos kritikos todėl, kad žiniasklaidoje buvo nušviestas labai tendencingai“, – Eltai raštu perduotame komentare antradienį nurodė Ž. Pinskuvienė.

Šalies vadovui pareiškus, kad įtraukties klausimus artimiausiu metu yra būtina aptarti su pačia Ž. Pinskuviene, susitikimui ji teigė esanti pasirengusi.

„Esu pasiruošusi prezidentui tiesiogiai pristatyti ir informuoti apie sprendimus ir priemones“, – teigė Širvintų rajono merė.

„Širvintose įtraukiojo ugdymo projektas ir toliau bus vykdomas taip, kaip esame suderinę su rajono švietimo įstaigų vadovais – tai yra – specialiųjų poreikių vaikai, kurių elgesys, agresija pamokų metu kelia grėsmę kitų mokinių saugumui ir trikdo mokymosi procesą – kai kurių pamokų metų bus ugdomi specialiai jiems įrengtose atskirose erdvėse „, – tvirtino ji.

Anot Ž. Pinskuvienės, mokykla ir ten dirbantys specialistai kiekvieną atvejį vertins ir analizuos individualiai.

„Vaikai, kurie turi specialiųjų poreikių, ar fizinę negalią, tačiau jų elgesys pamokų metu nekelia grėsmės kitų mokinių ar mokytojų saugumui, netrikdo visos klasės mokymosi proceso – jie bus ugdomi kartu su visais mokiniais“, – aiškino merė.

„Savo sprendimu dedame visas pastangas, kad šio konservatorių Vyriausybės skubotai sukonstruoto ir prieš rinkimus paleisto projekto sukeltos problemos ir iššūkiai būtų išspręsti geriausiu įmanomu būdu užtikrinant ir atliepiant visų pusių – tiek specialiųjų poreikių turinčių vaikų, tiek likusių mokinių lūkesčius ir poreikius dėl ugdymo. (...) Apgailestauju, kad šis projektas suskaldė visuomenę“, – sakė ji.

ELTA primena, kad nuo šių metų rugsėjo mokyklos turi būti pasirengusios priimti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus, jei to pageidauja jų tėvai. Jau dabar 90 proc. Lietuvos vaikų su specialiais ugdymosi poreikiais mokosi bendrojo ugdymo mokyklose kartu su bendraamžiais.

Ministerijos duomenimis, maždaug 75 proc. specialiuosius ugdymosi poreikius turinčių mokyklinio amžiaus vaikų yra nedidelių arba vidutinių poreikių (apie 35,4 tūkst.), o apie 25 proc. (daugiau nei 12,6 tūkst.) besimokančiųjų yra didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymo poreikių.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (31)