„Žmonės ilgą laiką gyveno sąlygose, neužtikrinančiose nei orumo, nei saugumo. Dauguma stovyklų buvo administruojamos saugant jų perimetrą, o tai, kas vyko viduje, buvo palikta savireguliacijai. Bet, prieš kalbant apie sąlygas, reikėtų iškelti mintį, kodėl jie apskritai yra sulaikomi be teismo sprendimo“, – prasidėjus diskusijai klausia advokatas.
TS-LKD frakcijos narys, atsakydamas į advokato klausimą, primena liepos viduryje Seimo priimtas įstatymo dėl užsieniečių teisinės padėties pataisas: jos apribojo laisvą judėjimą Lietuvos teritorijoje nelegaliai sieną kertantiems asmenims. Įstatymo pataisų, pasak seimo nario, siekis – neatidaryti dar vieno migracijos kelio.
„Jeigu nebūtume įvedę apribojimų, į tų šalių bendruomenes – Iraką, Irako Kurdistaną ir kitur – nueitų žinia, kad galima važiuoti į Lietuvą, nes čia jų niekas nesulaikys (...) Iš esmės būtume paskatinę dar vieną nelegalios migracijos schemą. Manau, kad valstybė pasielgė principingai ir teisingai“, – aiškina L. Kasčiūnas.
Seimo narys taip pat akcentuoja, kad valstybę užklupusi nelegali migracija yra organizuota Lukašenkos režimo plano dalis. Tačiau tai, advokato nuomone, nepateisina sprendimo sulaikyti į Lietuvą norinčias atvykti migrantų šeimas.
„Nesvarbu, kaip vadinsime situaciją: ar hibridiniu karu, ar visomis kitomis baisybėmis – nors ir marsiečių ataka. Tarptautinėje teisėje galioja bendras principas, kad šeimų su vaikais negalima sulaikyti vien už tai, kad jos atvyko ir paprašė prieglobsčio. Šiuo metu pasielgėme visiškai atvirkščiai – sukėlėme labai rimtas neigiamas pasekmes žmonėms ir be jokio teismo sprendimo sulaikėme šešiems mėnesiams. Demokratinėje valstybėje tokios galimybės nėra“, – teigia advokatas.