Delfi primena, kad šeštadienio vakarą feisbuke paskelbtas vaizdo įrašas, kuriame prieš eismą greitkelyje A1 lekiantis „Mercedes-Benz GL550“ milžinišku greičiu kaktomuša susiduria su „BMW 540“. Po susidūrimo „Mercedes“ trenkėsi į atitvarus ir užsidegė, jo vairuotojas, gimęs 1980 m., iškrito iš automobilio ir žuvo. Neišgyveno ir BMW vairuotojas, gimęs 1961 m. Apgadinta ir šalia važiavusi „Škoda Octavia“, tačiau šis ekipažas rimčiau nenukentėjo, žmonės gydosi ambulatoriškai.
Kol kas keliama daugybė versijų, kodėl „Mercedes“ vairuotojas važiavo prieš eismą. Viešumoje pasirodė pasakojimų, kad žmonės dar prieš avariją matė šį automobilį keistai manevruojantį. Pavyzdžiui, paskelbtas vaizdo įrašas, kur netoli avarijos vietos, greitkelio lėtėjimo juostoje, ties nusukimu į dešinę, sustojęs „Mercedes“ rodo posūkį į kairę.
Vis dažniau praneša apie neblaivius
Kartais, pasak Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininko Vytauto Grašio, kraupių avarijų būtų galima išvengti, jeigu piliečiai, matydami įtartiną vairavimą, apie tai praneštų.
„Iš tikrųjų [to] pasigendame, nors visuomenė gerokai pasikeitė palyginus su tuo, kas buvo prieš 5 metus, vis dažniau susilaukiame informacijos, pranešimų apie netinkamą elgesį kelyje, vairuojant transporto priemones. Bet įvykiai rodo, kad dar pakankamai toleruojame daromus pažeidimus ir kelių eismo taisyklių pažeidimus“, – „LNK Žinioms“ komentavo tarnybos viršininkas.
Gyventojai, pasak jo, galbūt toleruoja prasižengėlius, nes nesuvokia, kokios gali būti įvykių pasekmės.
„Retas, turbūt, yra įspėjęs, kai daromas ir ne toks grubus pažeidimas, kada vairuotojas važiuodamas į rankas paima mobilų telefoną, kada kelia pavojų tam pačiam keleiviui <...>. Bet vis dažniau susilaukiame pranešimų, kada neleidžiame neblaiviam vairuotojui sėsti prie vairo, bandyti važiuoti, arba nedelsiant pranešama policijai, [kai tai vyksta], ir policija nedelsiant eliminuoja tokį vairuotoją iš eismo“, – pasakojo V. Grašys.
Svarbu, pasak jo, kad gyventojai būtų pilietiški ir neleistų vairuoti artimajam, kuris – neblaivus.
Tarnybos viršininkas pakomentavo situaciją ir apie įvairiuose feisbuko grupėse skelbiamus perspėjimus, kur stovi greičio matuokliai ar policija. Jis teigė, kad tai atlieka prevencinę funkciją. Kita vertus, vairuotojams, pasak jo, ir pigiau, ir efektyviau stebėti savo spidometro parodymus.
„Kuomet daromos policijos priemonės, kuomet tikrinamas blaivumas, perspėjimas gali padėti neblaiviam vairuotojui išvengti atsakomybės ir dalyvauti eisme, taip kelti pavojų, [gali] atsitikti eismo įvykis, kurio metu galėtų būti sužalotas arba žuvęs žmogus. Nemanau, kad šitoje vietoje tokia paslauga atneša naudą visiems eismo dalyviams“, – kėlė abejones V. Grašys.
Visą pokalbį su juo galite rasti čia: