Kaip LRT.lt sakė Susisiekimo ministerijos komisijos, sudarytos lėktuvo katastrofos aplinkybėms ištirti, vadovas ir Transporto avarijų ir incidentų tyrimo skyriaus vedėjas Bronius Merkys, jeigu oro sąlygos nepasikeis ir bangos neviršys metro aukščio, penktadienio rytą turėtų prasidėti lėktuvo „An-2“ iškėlimo operacija, kurioje dalyvaus iš Nyderlandų atvykę narai ir Lietuvos specialistai.
„Operacijai jau pasirengta, bet viskas priklausys nuo oro sąlygų. Viliamės, kad sinoptikų prognozės buvo tikslios ir penktadienį jūra bus rami,“ – svarstė B. Merkys.
Dar trečiadienį jis LRT.lt buvo sakęs, jog iš pradžių bus stengiamasi pakelti nuskendusį lėktuvą iki tam tikro lygio, kad narai galėtų iš jo kabinos ištraukti žuvusių lakūnų Adolfo Mačiulio ir Alvydo Selmistraičio kūnus. Tiesa, tikslios informacijos, kad pastarojo kūnas yra lėktuvo kabinoje, nei Lietuvos, nei Nyderlandų į jūros dugną leisti robotai ir kameros dar neužfiksavo.
Jei lakūnų kūnus pavyktų iškelti sėkmingai, lėktuvas būtų vėl nuleistas į dugną, nes Lietuva kol kas neturi techninių galimybių ištraukti jį į jūros paviršių ir nugabenti į sausumą.
B. Merkys yra užsiminęs, kad jau ir Nyderlandų robotai yra užfiksavę pakankamai informacijos, kuri leistų daryti išvadas, kas lėmė, kad lėktuvas nuskendo.
Taip pat, jau buvo patvirtinta informacija, kad lakūnas A. Mačiulis pastebėtas lėktuvo kabinoje ir kad jis su kolega neturėjo hidrokostiumų, kurie išsigelbėjimo atveju būtų leidę šaltoje jūroje plauste išgyventi bent kelias valandas.
Kai kurie LRT.lt kalbinti specialistai dar praėjusią savaitę užsiminė, jog greičiausiai lakūnai neturėjo galimybių išsigelbėti iš nukritusio į jūrą lėktuvo ir žuvo pačiomis pirmomis katastrofos minutėmis.
Operacija turėtų būti atlikta iki penktadienio vakaro
Valstybės įmonės „Oro navigacija“ generalinis direktorius Algimantas Raščius sako, kad lėktuvo „An-2“ pakėlimo operacija turėtų baigtis iki penktadienio vakaro.
Jis teigė, kad ketvirtadienio vakarą iš Klaipėdos prie nuskendusio lėktuvo išplaukę specialistai ankstų penktadienio rytą turėjo pasiekti operacijos vietą ir jau turėtų būti prasidėjęs lynų tvirtinimas, kuriais bus keliamas orlaivis. Anot jo, operacijos rajone nėra telefono ryšio, todėl sunku tiksliai pasakyti, kaip vykdomas planas.
„Grafikas yra gana intensyvus. Olandai žadėjo, kad per šešias valandas jie orlaivį trapuos ir bandys pakelti. Paskui apie tris valandas turėtų trukti orlaivio apžiūra ir, jeigu yra kūnai, kūnų iškėlimas. Taip kad visa operacija apie 17- 18 val. turėtų baigtis“, - LRT radijui penktadienio rytą sakė A.Raščius.
Į Baltijos jūrą gegužės viduryje nukritusio lėktuvo „An-2“ iš vandens ištraukti šiame etape neketinama. Lėktuvas lynais turėtų būti pakeliamas į 5-10 metrų gylį nuo vandens paviršiaus. Ten jį apžiūrės narai - planuojama, kad jie pateks į lėktuvo vidų, jų nufilmuos.
Apžiūrėjus lėktuvą, jis bus nuleistas į jūros dugną.
„Šitame etape lėktuvo iškelti ant platformos neturime galimybės, kadangi neturime tokios platformos, kuri galėtų tą lėktuvą pervežti į krantą. Planuojame lėktuvą nuleisti atgal į dugną ir jeigu tyrėjams užteks medžiagos avarijos priežasčiai nustatyti, tada bus vieni sprendimai“, - anksčiau šią savaitę žurnalistams sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Anot ministro, jei šiame etape nepavyktų surinkti pakankamai informacijos nelaimės priežasčiai nustatyti, neatmetama vėliau bandyti lėktuvą iškelti iš vandens.
Lėktuvo pakėlimo darbus patikėta atlikti Nyderlandų įmonei „Mammoet“, sutartį su šia bendrove pasirašė „Oro navigacija“. Darbų kaina neatskleidžiama.
Iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs „An-2“ su patyrusiais lietuviais pilotais Adolfu Mačiuliu ir Alvydu Selmistraičiu virš Baltijos jūros dingo gegužės 16-osios popietę. Po trijų parų lėktuvas rastas Baltijos jūros dugne, už daugiau nei 100 kilometrų nuo kranto, 124 metrų gylyje. Vėliau pranešta, kad orlaivyje yra bent vieno piloto kūnas.