„Šalyje paskelbtas karantinas sutrikdė mokslo metų eigą, mokytojai ir vaikai rengiasi nuotoliniam mokymui, didelė tikimybė, kad karantinas užtruks ilgiau nei iki gegužės mėnesio. Karantinas ir mokymasis nuotoliniu būdu paveiks ruošimosi brandos egzaminams procesą – abiturientai sunerimę ir nuogąstauja, kad ruošimasis brandos egzaminams nuotoliniu būdu gali paveikti jų rezultatus. Situaciją sunkina, kad ne visi abiturientai turi sudarytas sąlygas ir reikalingas priemones mokytis iš namų. Turime atsižvelgti, kad ne tik vaikai iš socialiai jautrių šeimų, tačiau ir iš daugiau nei vieną auginančių, taip pat daugiavaikių šeimų, gali neturėti pakankamai nuotoliniam mokymuisi reikalingų priemonių“, – sako P. Kuzmickienė.
Seimo narė sako, kad savo kreipimusi prašo švietimo, mokslo ir sporto ministro informuoti apie brandos egzaminų organizavimą, kokios yra svarstomos egzaminų rengimo alternatyvos ir jų rengimo laikas, ar yra svarstoma atšaukti brandos egzaminus, išduodant abiturientams brandos atestatus, o stojantiesiems į aukštojo mokslo institucijas organizuoti centralizuotus, Valstybinių brandos egzaminų pagrindu parengtus stojamuosius egzaminus, ar yra tariamasi šiuo klausimu su universitetais ir kolegijomis. „Šioje situacijoje nevalia delsti ir sprendimus reikia priimti skubiai“, – pabrėžė kreipimosi autorė.
P. Kuzmickienė ministrą taip pat ragina trumpinti mokslo metus. „Dar 2018 m. priimtas sprendimas dėl mokslo metų prailginimo, kuriuo buvo sudaryta galimybė organizuoti įvairesnes, netradicines ugdymo veiklas, skirti didesnį dėmesį edukacinėms, pažintinėms prevencinėms, socialinių kompetencijų ugdymo veikloms, šiais metais, pratęsto karantino atveju, taps neįgyvendinamas. Todėl siūlau svarstyti galimybę trumpinti šiuos mokslo metus“, – sako Seimo narė P. Kuzmickienė.
Jos duomenimis, dėl koronaviruso pavojaus ir prevencijos jau trys valstybės (Nyderlandai, Jungtinė Karalystė ir Belgijos Karalystė) atšaukė moksleivių baigiamuosius egzaminus. Sprendimą atšaukti baigiamuosius egzaminus priėmė ir visame pasaulyje veikianti tarptautinio bakalaureato programa. Anot P. Kuzmickienės, Tarptautinio bakalaureato programos diplomai ir sertifikatai greičiausiai bus suteikiami pagal mokytojų rašomus prognozuojamus pažymius ir atliktų vidinių darbų (kurie sudaro kompleksinio galutinio pažymio) vertinimą; Jungtinėje Karalystėje ir Nyderlanduose mokyklą baigiančius jaunuolius įvertins mokytojai pagal ankstesnius jų mokymosi rezultatus.