Miesto valdžia dėl šio laivo anksčiau ketvirtadienį surengė nuotolinį pasitarimą. Krantinę, kur stovi laivas, valdantis Pilies uostas informavo, jog laivas su Uosto direkcijos pagalba bus ištemptas, derinamos šių darbų procedūros bei teisiniai aspektai.
„Laukiame nesulaukiame, kada šis laivas bus pašalintas iš Danės upės, apie tai kalbėta dar pernai“, – BNS sakė vicemeras.
Susitikimo metu Pilies uosto vadovybė miesto valdžią patikino, jog jau pradėtas pasiruošimas utilizavimui, iš laivo išimta dalis įrangos, kad šis būtų lengvesnis.
„Laivo grimzlė yra gana didelė, numatoma jį pervilkti prie kitos krantinės jau nebe Danės upėje, o prie bendrovės „Klaipėdos laivų remontas“ krantinių. Procedūras įmonė derina su Uosto direkcija“, – kalbėjo A. Barbšys.
Posėdžio metu valdininkai išgirdo, jog pervilkimo planas derinamas. Vilkimo metu itin svarbu tinkama įranga, kuri galėtų pumpuoti vandenį, jei laivas visgi imtų skęsti.
„Tikimybė nedidelė, bet Uosto direkcija prašo garantijų, jei taip atsitiktų. Pilies uosto vadovas užsiminė, kad garantija bus pateikta penktadienį ir jei tiks, darbai galėtų pradėti vykti kitą savaitę“, – sakė A. Barbšys.
Laivo utilizavimu rūpinsis bendrovė „Klaipėdos laivų remontas“. Lapkričio pabaigoje šios įmonės platintame pranešime jos vadovas Alvydas Butkus teigė, jog utilizuojant laivą prireiks visų susitelkimo.
„Tikimės visų tarnybų bendradarbiavimo, nes supjaustyti šį laivą nėra taip paprasta – ši procedūra reikalauja daugybės suderinimų ir leidimų. Visų pirma – Klaipėdos savivaldybės leidimo, aplinkosaugininkų bei kitų institucijų dalyvavimo (….). Šiuo metu laivo būklė yra tokia, kad nėra kito pasirinkimo, kaip tik pradėti jo utilizavimo teisines procedūras, kurios, tikėtina, dėl išskirtinės šio laivo situacijos gali užtrukti“, – tuomet teigė A. Butkus.
1948 m. pastatytas Norvegijos laivas Danės upėje skendo jau ne vieną kartą.