– Bet Rolandas paskelbė, kad šeštadienį išskrenda, – tęsėme pokalbį.

– Šeštadienį?!

– Taip.

– Šeštadienį jis bus pas mus, Telšiuose. Jam garbės vardas čia suteiktas, jis turi dalyvauti. Taip, teisingai, mes nepasišnekėjome, važiuos jis ar nevažiuos...

– Jei vis dėlto sūnus planuos skristi – ar išleisite?

– Čia klausimų nereik, ar reik ilgos kelionės. Pakils lėktuvas, krenti į žemę – užsimuši. Priklauso nuo laimės, pasisekimo. Nuo daug ko priklauso, nuo komandos.

Nenori nervinti

„Nenuslėpiau nieko nuo tėvų... nenuslėpiau... viskas buvo pasakyta. Nors tėvams tokias žinias norisi sakyti vėliausiai. Mane supras kiekvienas, turintis tėvus. Apie tikslų skrydžio laiką, detales pasikalbėsiu su tėvais, kai susitiksiu“, – L.T. aiškino R.Paksas.

Su tėvais R.Paksas sakė susitiksiąs penktadienį. Tądien vyks Telšių savivaldybės tarybos posėdis, eksprezidentui bus suteiktas Telšių garbės piliečio vardas.

R.Paksas teigė apsidraudęs gyvybę lietuviškoje draudimo įmonėje, tačiau paklausus, kokia firma surizikavo ir apdraudė pilotą, politikas prarado atmintį. Jis sakė nepavartęs dokumentų negalįs pasakyti kompanijos pavadinimo. Tačiau prisipažino, kad draudimo suma – 50 tūkst. eurų, o lėktuvas apdraustas kita sutartimi. Paprastai rimtos draudimo įmonės vengia prisiimti tokių avantiūrų riziką.

L.T. žiniomis, R.Pakso tėvas Feliksas ne veltui kalbėjo apie finansinę tokios kelionės naštą – politikas kalbina verslininkus tapti jo rėmėjais. Vieni atsisako, kiti paremia, treti žada padėti sumokėti skolas po skrydžio.

Verčiau nesifotografuoti

Anot R.Pakso, kiekvienas lakūnas susikuria prietarų: tikėdami, kad išvengs nelaimių, dauguma jų skrenda visada su tais pačiais batais, marškinėliais, prieš skrydį nežiūri į veidrodį. „Ir aš turiu prietarų, pavyzdžiui, jei pilotažinis lėktuvas, visą laiką įsėdu iš tos pačios pusės. Taip pat nesinori fotografuotis“, – pasakojo jis. Lakūnams fotografuotis prieš skrydį – negeras ženklas, o palydint pilotams reikia palinkėti, kad sutaptų pakilimų ir nusileidimų skaičius. R.Paksas kaip talismaną į kelionę pasiims ir trispalvę.

„Skrydžiu nieko nenoriu įrodyti. Politikos čia nėra visiškai. Tai iššūkis man pačiam“, – tikino jis.

Kelionę R.Paksas pradės šeštadienį, savo gimimo dieną, Kyviškių aerodrome. Vieninteliu pasaulyje vienmotoriu lėktuvu SM-2000 „Phoenix“ jis pakils su rusu Vladimiru Makagonovu. Trečias įgulos narys – austras Eugenas Salpius – prisidės vėliau.

Anot R.Pakso, kelionė turėtų kainuoti apie 276 tūkstančius litų.

L.T.INFO

„Iš šūdo – sviestą“

Padangių virtuozas Jurgis Kairys, paklaustas apie R.Pakso skrydį, nepagailėjo jam skaudžių replikų. Štai tik kelios iš jų: „Eilinis populizmo burbulas! Ką darysi, populizmas žmogui galvą suka“.

„Aš bijau, kad jis nėra toliau skridęs kaip iki Telšių, todėl tai kelia tokį...“

„Jei taip žemaitiškai sakant – iš šūdo sviestą! Nes jie patys sako, kad tapšnoja“.

„Suprantu, kai žmonės aviacijoje daro rimtus dalykus, o ne užsiima kažkuo prieš rinkimus siekdami pripūsti miglos į akis. Toks visas jo skraidymas paskutinių metų“.

Sukonstravo rusai

Lėktuvą SM-2000 „Phoenix“ sukūrė Rusijos bendrovė „Technoavia“, jo konstruktorius – Viačeslavas Kondratjevas, „Jak-55“ bei „Su-26“ autorius. SM-2000 pasiekia 7000 metrų aukštį. Kreiserinis greitis – 310–350 km/val. Degalų atsargos – 800 litrų. Maksimali skrydžio trukmė – apie 6 val. Eksperimentinis lėktuvas pritaikytas skraidyti dieną ir naktį, taip pat sudėtingomis, įskaitant apledėjimą, oro sąlygomis.