Prezidentė Dalia Grybauskaitė trečiadienį sakė, kad kol kas reforma pristatoma nuo antro galo, tačiau ministras Saulius Skvernelis sako, kad prezidentė ir Vyriausybė reformos eigą mato vienodai.
„Mes nuo pat pirmos dienos ir sakėme, kad aukštojo mokslo reformos pagrindinis tikslas yra pirma užtikrinti šitų mokymo arba mokslo įstaigų (kokybę), kad jos galėtų užtikrinti tinkamą parengimą mūsų absolventų ir kokybę, čia yra pagrindinis tikslas. Antra – kad tos įstaigos būtų ir atlikinėtų, kas ir numatyta, ypatingai kalbant apie universitetus, mokslinius tyrimus ir tarptautiškumas būtų išlaikomas aukštųjų mokyklų, gal galėtų perteikti žinias profesoriai, kurie tikrai yra savo srities geriausiai vertinami specialistai, kad tyrėjai galėtų vykdyti tyrimus universitetinėse mokyklose, kad būtų galima tikrai daryti mokslinius tyrimus ir dirbti doktorantams. Esmė susijusi su kokybe“, – Vyriausybėje žurnalistams trečiadienį sakė premjeras.
„Dėl skaičiaus, matyt, vėlgi yra dalies visuomenės „užsiciklinimas“ – pasakykite, kiek jų bus. Mes nuo pat pirmos dienos pasakėme, tikslas yra kokybė (...). Jeigu mes keliame kokybę, reikalavimus aukštosioms mokykloms, universitetams ypatingai dėl jų pačių misijos, tai suprantame, kad pagal galimų studentų skaičių ir tuos reikalavimus, natūraliai tiek universitetų neturi būti. Nėra tikslas padaryti du arba vieną. Čia galbūt ir politiniai oponentai kai kur įvardina, kad turi būti du universitetai Lietuvoje. Mes sakome, kad turi būti aukštojo mokslo kokybė kita, o kiek jų bus, tai apspręs tie kriterijai, kuriuos mes bandome nustatyti“, – kalbėjo jis.
D. Grybauskaitė sakė, kad švietimo sistema yra labai sudėtinga sritis, kurią reformuoti reikia pradėti galbūt ne nuo universitetų kiekio automatinio mažinimo, bet nuo kokybės kėlimo.
„Kol kas, atrodo, girdime reformos pristatymą iš antro galo“, – kalbėjo valstybės vadovė.
Sausį S. Skvernelis, su švietimo ir mokslo ministre Jurgita Petrauskiene pristatęs planuojamą aukštojo mokslo tinklo pertvarką, sakė, kad Lietuvoje galėtų likti iki penkių universitetų, nors pabrėžė, kad tai nėra galutinis skaičius.
J. Petrauskienė nuolat pabrėžia, kad mokslo ir studijų institucijų tinklo peržiūra yra ne „tikslas savaime“, bet būtina priemonė, siekiant stiprinti studijų ir mokslo kokybę.
Šiuo metu Lietuvoje veikia 14 valstybinių universitetų bei kelios dešimtys kolegijų.