Ši vieta buvo tarp keturių galutinių variantų, kuriuos Turto banko samdyti ekspertai pasiūlė aštuonių ministerijų iškėlimui, iš viso įvertinę 11 Vilniaus teritorijų.

„LEU yra geresnė vieta vien dėl to, kad ten nesusiformuotų toks didelis vien valdžios institucijų branduolys, sklypas šalia Seimo būtų labiau tinkamas kitai paskirčiai, kuri pritrauktų kitus žmones, ne vien tik tuos, kurie ateina dirbti ar tvarkyti reikalų. Galbūt ten galėtų atsirasti viešbutis, paslaugų objektai – tokių funkcijų ten trūksta labiau. Nes jau dabar šis Gedimino prospekto galas yra apmiręs“, – BNS sakė M. Pakalnis.

Anot jo, Vyriausybės pasirinkta vieta „nėra pati netinkamiausia“, o jos privalumai yra tai, jog šioje vietoje susiformavęs kompaktiškas valdžios institucijų kvartalas leistų joms tarpusavyje efektyviai komunikuoti.

„Miestui tai – pozityvi žinia, ta erdvė būtų žymiai geriau naudojama, nei dabartinis parkingas“, – pripažino M. Pakalnis.

„Iš kitos pusės, yra problema, kad kur tokie miesteliai atsiranda – ar tai būtų Berlyne po sienos nugriovimo atsiradęs Vyriausybinis kvartalas, ar Briuselio biurokratų kvartalas, jie vakare po darbo apmiršta. Tad čia būtų daug iššūkių. Reikia padaryti kompleksinę studiją, įvertinti, kokie bus miesto struktūros pokyčiai, kiek reikia atlikti kitų veiksmų, kad paskatintumėme teritorijos gyvybingumą ir „nenužudytumėme“ jos vakare“, – kalbėjo sostinės savivaldybės Miesto plėtros departamento vadovas.

Tektų pertvarkyti viešąjį transportą

Anot jo, teritorija prie Seimo patogiai pasiekiama automobiliu nuo Geležinio vilko gatvės, greta yra visuomeninės valdžios įstaigos, tačiau čia būtų sudėtinga atvykti viešuoju transportu, nes artimiausia stotelė būtų Žvėryne, kitapus Neries.

M. Pakalnis primena, kad savivaldybė yra nustačiusi, jog šioje zonoje galima įrengti mažiau, nei įprastai, automobilių stovėjimo vietų, t.y. 100 kv. metrų ploto tektų ne 4, o 3 stovėjimo vietos.

Turto banko studijoje planuojama, jog apie 24 tūkst. kv. metrų ploto naujų pastatų patalpose dirbtų apie 2 tūkst tarnautojų. Pagal savivaldybės pateikiamą formulę, ministerijų miestelio darbuotojams teritorijoje prie Seimo tektų 720 vietų automobiliams, todėl susisiekimas viešuoju transportu – itin aktualus.

„Tad jei čia atsiras Vyriausybė ir ministerijos, akivaizdžiai reikės mūsų pasiūlyto pėsčiųjų tilto, jo reikšmė ženkliai išaugs, kad galėtų ateiti pėsčiomis nuo Žvėryno. Kiltų klausimas dėl viešojo transporto pertvarkos, nes šioje vietoje turime ribojimą automobilių vietų įrengimui. To laikytumėmės kietai, būtų tikslas, kad būtų atvykstama viešuoju transportu. O gatvių plėtros galimybių čia nėra – nejaugi mes čia dar vieną greitkelį pastatysime?“, – dėstė M. Pakalnis.

Jis atkreipia dėmesį, jog jei ministerijos įsikurtų LEU komplekse, prie T. Narbuto, Geležinio Vilko ir Konstitucijos gatvių, šios problemos neliktų, nes greta yra net kelios viešojo transporto stotelės.

Be minėtų dviejų, galutiniame etape ekspertai kaip tinkamas vietas ministerijų miesteliui įvardino mokslinių institutų teritoriją A. Goštauto gatvėje, sklypą greta sostinės autobusų ir geležinkelio stočių.

Vyriausybė į naują valdžios pastatų kompleksą norėtų iškelti Aplinkos, Energetikos, Finansų, Socialinės apsaugos ir darbo, Sveikatos apsaugos, Susisiekimo, Teisingumo bei Ekonomikos ir inovacijų ministerijas.

Turto banko pateiktame investiciniame projekte nurodyta, jog ekonomiškiausia būtų statyti naujus pastatus, tai, priklausomai nuo vietos, kainuotų 62-67 mln. eurų.

Pasirinktą sklypą valdo Seimas, Vyriausybė tikisi Seimo valdybos sutikimo vystyti projektą šioje teritorijoje.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (41)