Siūloma, kad pataisos įsigaliotų nuo 2019-ųjų liepos, o iki tol pasirašytos sutartys būtų peržiūrėtos ir nutrauktos.
Tos įmonės, kurios tęs paramos teikimą pagal anksčiau sudarytas sutartis, privalės ne vėliau kaip per mėnesį nuo paramos suteikimo paskelbti savo interneto svetainėje informaciją apie suteiktą paramą, nurodyti jos gavėją, paramos tikslą ir laikotarpį bei sumą.
Diskusijos dėl savivaldybių įmonių paramai skiriamų lėšų parlamente vyksta nuo 2016 metų, o paskutinį kartą Labdaros ir paramos įstatymo pataisos Seimo posėdyje buvo svarstomos pernai gruodį. Nuo to laiko pataisų priėmimas atidėliotas.
Per tą laiką Vyriausybė yra pritarusi kai kurių „valstiečių“ siūlymui diferencijuoti paramai skiriamą šių įmonių grynojo pelno dalį – kuo daugiau pelno uždirbtų įmonė, tuo mažesnę jo procentinę dalį galėtų skirti paramai, o vienam gavėjui per metus būtų galima skirti ne daugiau kaip 200 tūkst. eurų. Tačiau tam pasipriešino Audito komitetas. Jis siūlo Seimo balsuoti už tuo tuos apribojimus, kurie liko po 2017 metų gruodžio mėnesį vykusių paskutinių svarstymų.
Seimo Audito komitetas, rinkęs duomenis apie valstybės ir savivaldybių įmonių teiktą paramą, nustatė, kad 2017 metais tam skirta 1,747 mln. eurų. 12 iš 45 valstybės valdomų įmonių paramai ir labdarai pernai skyrė 954,1 tūkst. eurų, o 59 savivaldybių įmonės – 793,2 tūkst. eurų.
Vyriausybės sprendimu valstybės įmonės labdarai nuo šių metų negali skirti daugiau nei 3 proc. metinio grynojo pelno, arba iki 500 tūkst. eurų, o maksimali suma vienam prašytojui negali būti didesnė kaip 300 tūkst. eurų. Nuostolingai dirbančios bendrovės, turinčios rezervų paramai, per metus tam gali išleisti iki 30 tūkst. eurų.