Vidaus reikalų ministerija (VRM) siūlo pirminio įstatymo projektu įtvirtinti galimybę valstybės lygio ekstremaliosios situacijos ir nepaprastosios padėties metu neįleisti į Lietuvos Respublikos teritoriją užsieniečių, kurie pažeidžia valstybės sienos kirtimo tvarką. Įstatymo projekte taip pat numatytas individualus, užsieniečių, kertančių valstybės sieną, pagalbos poreikio įvertinimas ir pagalbos suteikimas.
Šiuo įstatymo projektu taip pat siekiama sustiprinti valstybės sienos apsaugą įteisinant pasienio tarnybos rėmėjų pasitelkimą, aiškiau reglamentuojant Valstybės sienos apsaugos tarnybos bendradarbiavimą su kitomis institucijomis, įstaigomis bei visuomene. Teigiama, kad tai galėtų padėti operatyviau reaguoti į neteisėtus valstybės sienos kirtimo atvejus ir užtikrinti veiksmingą šių pažeidimų užkardymą.
Kaip numato pirminis projektas, šio įstatymo pakeitimais būtų sudaroma galimybė užsieniečiams pateikti prašymus suteikti prieglobstį, neatsižvelgiant į tai, ar jis į Lietuvos Respubliką atvyko teisėtai ar neteisėtai. Taip pat įstatymo projektu būtų panaikinama nuostata, kad prieglobsčio prašytojas gali būti sulaikytas, jeigu jis į Lietuvos Respublikos teritoriją atvyko neteisėtai kirsdamas valstybės sieną.
Visgi Seimo Žmogaus teisių komitetas (ŽTK) siūlo įstatymo projektą pakoreguoti numatant, kad migrantai galėtų būti apgręžiami iki penkių kilometrų nuo Lietuvos pasienio su Baltarusija. Šiam pasiūlymui kaip kompromisiniam pritarė ir Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas (NSGK).
Taip pat siūloma, kad išimtis dėl būtų taikoma nuo ginkluoto konflikto besitraukiantiems asmenims. Taip pat pasiūlyta patikslinti persekiojimo sąvokos apibrėžimą. Siūloma, kad žmonėms besitraukiantiems nuo religinio, socialinio, politinio persekiojimo apgręžimo politika nebūtų taikoma.
Taip pat siūloma karinės agresijos sąvoką keisti ginkluoto konflikto sąvoka pagal šalių sąrašą, kurį tvirtina Vyriausybė. Toks sprendimas taip pat išplėstų galimų subjektų sąrašą, kuriems apgręžimo politika nebūtų taikoma.