Pasak kreipimosi autorių, naujoji Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo redakcija buvo priimta nepaisant pagrįstos kritikos, kad smurto apibrėžimas joje yra pernelyg platus, o Vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybai suteiktos išskirtinės teisės, kurios sudarė sąlygas piktnaudžiauti. 2017 m. rugsėjo 28 d. priimta naujoji įstatymo redakcija pradėjus ją taikyti sukėlė milžinišką visuomenės pasipiktinimą.
Pasak kreipimosi autorių, įstatymas be jokio objektyvaus teisinio pagrindo kiekvieną šeimą nužemina iki socialinės rizikos bendruomenės statuso, o arbitro vaidmenį nežinia kodėl paveda pašaliniams, svetimiems žmonėms. „Įstatymas tik bendromis frazėmis deklaruoja prigimtinę vaiko teisę augti šeimoje, tačiau tikrovėje sudaro sąlygas šią teisę šiurkščiai pažeisti“, - teigia autoriai. Peticijoje taip pat konstatuojama, kad įstatymas nėra skirtas vaikų, kurių gyvybei ir sveikatai iš tiesų iškyla pavojus, gelbėjimui.
Kaip reikalauja Peticijų įstatymas, kreipimosi autoriai Seimui pateikė ir reikalavimą priimti atitinkamus teisės aktus. Drauge su peticija jie pateikė Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo pakeitimų projektą. Jame siūloma atsisakyti išplėstinių smurto ir fizinių bausmių apibrėžimų ir atšaukti galiojimą straipsnių, kurie suteikia tarnybai galias priimti sprendimus dėl vaiko paėmimo. Tarnybai liktų pagrindinė funkcija - prevencinių kompleksinių pagalbos šeimai programų įgyvendinimas. Ir tik iš tiesų išimtiniais atvejais, kai kyla tikras pavojus vaikui, tarnyba turėtų realią prievolę laikinai paimti vaiką, o po to nedelsiant jį grąžinti pavojui praėjus. Automatiško laikinos globos reikalavimo neliktų.
Jeigu Seimo Peticijų komisija pripažins šį buvusių sąjūdininkų raštu pateiktą kreipimąsi peticija, tai jų siūlomos Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo pataisos bus svarstomos Seime. Elektroninių peticijų, kurios nepasirašytos elektroniniu parašu ir neatitinka Peticijų įstatymo reikalavimų, Seimo Peticijų komisija net nesvarsto.