Pasak vieno pataisų iniciatoriaus, Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto pirmininko pavaduotojo Tomo Tomilino, dėl būtinybės tikslinti įstatymą kalbėta dar kadencijos pradžioje, kai buvo priimti svarbiausi sprendimai dėl išmokos vaikams universalumo.
„Tai buvo pagrindinis mūsų rinkimų pažadas (išmoka vaikams) ir mes, atėję į valdžią, iš karto jį įvykdėme. Mes taip pat nusprendėme, kad išmoka vaikams nebus priskiriama prie visų šeimos pajamų ir neturės jokios įtakos socialinei paramai. Dažnai būdavo, kad mes viena ranka duodam, kita atimam.
Ir gali atsitikti taip, kad šeimai jokios naudos iš to, kad atsiranda išmoka vaikams, nebus, nes gali dingti nemokamas maitinimas ar vadovėliai, ar kitos nuolaidos. Vaiko pinigai tuo ir skiriasi nuo visų kitų pajamų, kad tai yra būtent vaiko poreikiams skirti pinigai ir jie negali būti pridedami prie šeimos pajamų“, – sakė T. Tomilinas.
Priimtomis pataisomis taip pat tobulinamas piniginės socialinės paramos teikimo nepinigine forma teisinis reguliavimas.
Atsižvelgiant į tai, kad yra atvejų, kai šeimos tinkamai gali disponuoti pinigais, nustatyta, kad asmenims, patiriantiems socialinę riziką, išmokos dydis piniginėmis lėšomis gali viršyti 50 proc. paskirtos išmokos dydžio, kai atvejo vadybininkas, koordinuojantis atvejo vadybos procesą, rekomenduoja didesnę kaip 50 proc. paskirtos socialinės pašalpos dydžio sumą mokėti piniginėmis lėšomis, o kai atvejo vadyba netaikoma, – atsižvelgiant į socialinio darbuotojo, dirbančio su asmenimis, patiriančiais socialinę riziką, rekomendaciją.
Už naujas nuostatas vieningai balsvo 97 Seimo nariai.