Seimo kanclerio Gintauto Vilkelio įspėjimų sulaukė Švietimo, mokslo ir kultūros (ŠMK) bei Valstybės valdymo ir savivaldybių (VVS) komitetai. LŽ kalbintas ŠMK vadovas Virginijus Domarkas pripažino, kad dėl vieną mėnesį viršyto limito komitete net buvo nutarta pakeisti automobilių užsakymo tvarką ir Seimo Transporto skyriui išsiųsti naują teisę pateikti užsakymus turinčių komiteto atstovų sąrašą. Jame neliko ŠMK vadovo pavaduotojo, tik pirmininkas, komiteto biuro vedėjas ir sekretorė.
Abiejų komitetų atstovai per mėnesį darbo reikalais gali nuvažiuoti 2,5 tūkst. kilometrų. Seimo Transporto skyriaus vedėjas Česlovas Selemonas LŽ sakė, kad abu komitetai dar spalį nukeliavo maždaug 800 kilometrų daugiau.
Pasak Č.Selemono, Seimo frakcijos, komitetai ir komisijos pačios sprendžia, kurie jų atstovai turės teisę prašyti automobilių, o Transporto skyrius privalo griežtai paisyti tokių sprendimų. Esą todėl pranešimų, kad kai kuriems Seimo nariams negalima leisti pasinaudoti automobiliu, nebūna.
Reikia skirtingų limitų
Č.Selemonas teigia manantis, kad įdiegus Seimo transporto kontrolės sistemą parlamentarai ėmė vykti tik ten, kur būtina. "Pernai buvo pereinamasis laikotarpis, kai kontrolės sistema buvo diegiama ir bandoma. Tačiau, lyginant 2005 ir 2007 metus, visos transportui ir jam išlaikyti skiriamos išlaidos sumažėjo puse milijono litų", - sakė Č.Selemonas.
Anot Seimo kanclerio G.Vilkelio, kai kurių komitetų atstovai galbūt pagrįstai skundžiasi, kad jiems nustatytas per mažas kilometrų limitas, tačiau yra tokių komitetų, kurie neišnaudoja nei trečdalio numatyto limito. "Iš 15 komitetų daugiau nei numatyta važinėja tik 2 ar 3, dažniausia - ŠMK ir VVS. Tokia jų darbo specifika, pavyzdžiui, reikia nuvykti į įvairias savivaldybes. Tačiau Biudžeto ir finansų komitetas juk posėdžiauja Vilniuje."
Pasak G.Vilkelio, neišmintinga, kad toks pat limitas numatytas ir vasarą, kai Seimas atostogauja, ir žiemą, kai metams baigiantis skubama baigti darbus. "Piktnaudžiauti dabar sunku ne tik Seimo nariams, bet ir vairuotojams, kurie ankščiau, nuvežę parlamentarą, galėdavo grįžti triskart ilgesniu keliu, užsukti į parduotuves. Visa elektroniniais duomenimis patvirtinta informacija teikiama Seimo Finansų departamentui, ir jokių ginčų nekyla", - aiškino G.Vilkelis.
Kanclerio teigimu, svarbiausia, kad įdiegus kontrolės sistemą paaiškėjo, jog Transporto skyrius degalams išleidžia perpus mažiau nei tada, kai kelionės nebuvo kontroliuojamos. G.Vilkelis žada siūlyti, kad biudžete numatytos lėšos Seimo transportui būtų mažinamos.